صادق هدایت بی شرف


Share/Save/Bookmark

Fred
by Fred
19-Nov-2012
 

عصر روز شنبه در سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی، سیدعلی موسوی گرمارودی گفته:

" شرم بر خودم می‌کنم اگر در این ماه محرم بر او لعنت نفرستم. لعنت به نویسنده‌ای که «توپ مرواری» را می‌نویسد و در آن سراسر به اهل بیت (ع) توهین می‌کند. اگر ما مسلمانیم و روبه قبله می‌ایستیم و شهادتین می‌گوییم، وظیفه ما است که بگوییم چه انسان‌های بی‌شرفی در روزگار ما در مورد ائمه (ع) قلم زده‌اند که حتی رفتارشان از امویان هم با ائمه (ع) بدتر بود."

ناگفته پیداست که چنین حمله ای جاهلانه به چنان نویسنده آنهم در بنیاد ادبیات داستانی بی پاسخ نخواهد ماند و این هم واکش حاج آقا شاعر به پاسخهایی که گرفته:

" کسانی که به اظهارات من واکنش نشان می‌دهند و به حرف‌های هدایت در این اثر بی‌اعتنا هستند، بالاخره یا مسلمان هستند و یا نیستند. اگر مسلمانند و حرف‌های هدایت درباره امام حسین (ع) را می‌توانند تحمل کنند، من هم توهین‌های آنها را برای اظهاراتم به جان می‌خرم.

شک ندارم که کتاب هدایت (توپ مرواری)، توهین به عاشورا و امام حسین (ع) است، بنابراین هرکه هر چه می‌خواهد بگوید اما من راه خودم را می‌روم و پای اعتقادم ایستاده‌ام.

من با تاج سر بشریت معامله کردم. قسمت این را نداشتم که در دوران حیات امام (ع) زنده باشم و در کربلا در رکابش بجنگم، اما امروز با این روشنگری، در رکابش شمشیر می‌زنم."

به عبارت دیگر؛ حاجی شاعر در "معامله با تاج سر بشریت" با بی شرف خواندن نویسنده پر آوازه ایرانی در سطح جهان، در رکاب امام حسین "شمشیر" میزند.

سعدی:

بزرگش نخوانند اهل خرد

که نام بزرگان به زشتی برد

تبریک


Share/Save/Bookmark

Recently by FredCommentsDate
ادا اطوار اسلامی
5
Dec 05, 2012
مسجد همجنسگرایان
1
Dec 05, 2012
Iranians are legitimate target
10
Dec 04, 2012
more from Fred
 
Azarbanoo

Hedyat was ahead of His Time! A Brilliant writer

by Azarbanoo on

What we learnt about Islam by these bastard Islamist akhounds & non-akhounds during this 34 years he knew during his era. 


Roozbeh_Gilani

اسلامیون بی‌ شرف...

Roozbeh_Gilani


اگر مرحوم صادق هدایت در دوره بی‌ شرمی، بی‌ شرفی، خیانت، فساد و دزدی  به اصطلاح "جمهوری" اسلامی زندگی‌ میکرد، بدون هیچ شک سال‌ها پیش به ‌قتل رسیده  و فرصت نوشتن حتی یکی‌ از این کتاب‌ها را هم بهش نمیدادند.


Demo

متاسفانه

Demo


باز هم کردی کم لطفی و کم گفتی
که از بی خردی ٣٤٠٠ ساله نگفتی


ahang1001

  متاسفانه

ahang1001


 

متاسفانه ظرف این سی و چهار سال

دچار کمبود اهل خرد شده ایم

کو خرد؟