احسان نراقی؛ همراه ۲ رژیم متضاد

Fred
by Fred
03-Dec-2012
 

میگویند "پشت سر مرده" حرف نباید زد؛ که البته منظور تمجید و تحسین نیست و نقد کردار و گفتار است و استدلال هم آنستکه از مروت بدور است چون شخص مورد نقد دیگر در قید حیات نیست تا از خود دفاع کند.

ولیکن؛ در مورد نقش آفرینان در حیطه عمومی جامعه، این رسم نه چندان منطقی، جایی ندارد که اگر داشت دیگر واویلا به امید اصلاح خطاهای دیگران و جلوگیری از تکرار آن.

احسان نراقی که دیروز در تهران در سن هشتاد و شش سالگی از دنیا رفت از نسل روشنفکرانی بود که نتیجه افکار مغشوش در آمیخته با ابن الوقت بودن آنان در بروز و تداوم فاجعۀ حال و روز ایران نقش کلیدی داشته اند.

از جنس شارلاتان علی شریعتی گرفته تا فاشیستی مانند سید احمد مهینی یزدی (فردید) که در ضمن با کمک همین شادروان نراقی دستش به کار "تدریس" بند شد و بسیاری دیگر از ایندست که تک و توکی از آنان هنوز در قید حیات میباشند و مشغول انتقال هنر به نسل بعدی، با تئوری های من در آوردی، واژه پرانی های لوس و هاج و واج از توده ای گری به ملی گرایی و از مصدقی به کاشانی چی و ... در تردد بودند و همواره با باد دین در غبغب، کار را به اینجا رسانده اند.

نابکاری های احسان نراقی در دو رژیم برای ایران و ایرانی زیانبخش بود، باید از خطاهای دیگران آموخت.

تبریک


Share/Save/Bookmark

Recently by FredCommentsDate
ادا اطوار اسلامی
5
Dec 05, 2012
مسجد همجنسگرایان
1
Dec 05, 2012
Iranians are legitimate target
10
Dec 04, 2012
more from Fred
 
Roger_Rabbit

عمو سنّی!

Roger_Rabbit


شما به چسب به مأعری که الحقّ ولانصاف در آن مأعری. از مثالی اوردی و اظهار فضلی که کردی معلومه که خیلی‌ از قضیه پرتی عمو.


trawetsdor

پشت سر مرده حرف زدن خطا است= «تاریخ» را ول معطلی.

trawetsdor


اگر تاریخ را از دروس مدرسه و مطالعات دانشگاه حذف کنیم مرتکب گناه(غیبت) نمی شویم و دل کسی را هم نمی شکنیم. انگاری دوتا والیوم را با چند قلپ سگی سر کشیدی. دراین ملک راحت ترین راه محبوب شدن مردن است. تدفین و خاک سپاری افراد عادی با حضور دسته های سینه زنی و وفور دوربین فیلمبرداری کار جنون ما را به تماشا کشانده است.

گاهی متضاد حقیقت چیزی است فروتراز دروغ. در میان ایرانیان احساسات گرایی از نوع کم بها ولی پرمصرف نقطه مقابل حقیقت است. آگهی ترحیم را که می‌بیند متحیر می‌شوید: آدم عرق خور کجا، شادروان حاج آقا...کجا؟ در برخی موارد آدم شک میکند شاید به خاطرتشابه اسم وارد مجلس ترحیم فرد دیگری شده است. از زن-بزن ها چنان یاد می‌شود انگارمددکار اجتماعی بوده اند. بچه‌هایی که یا اتیست شده‌اند یا سی-دی دیپاک چوپرا گوش میدهند سنگ تمام میگذارند و برای آقا جون که حتی قبل ازانقلاب هم رابطه‌ای با دین نداشته‌ مجالس عزاداری برگزار میکنند با تشریفات مذهبی سوپر دولوکس در مسجد وحسینیه وزینبیه. صحبت ملالت آور مجلس توسط واعظی ادا می‌شود که معمولاً متوفی را نمیشناسد و با لفظ «حاج آقا» به مرحوم اشاره میکند. از بین پچ‌پچ‌ها میشنوید که در صحرای عرفه چهار تا فحش آبدار حواله والده بچه‌ها کرده: «این چه جهمنی بود مارو کشوندی ضع...فه».
همه این‌ها یک طرف تکراراین نمایشها در بلاد فرنگ یک طرف. مهدی کروبی در سمت وزیر داخله ایران از مردم خواهش کرد برای عزاداری ماه محرم از خیابان سیروس نوازنده سنج و طبل نیاورند. به قول بیژن مفید: آدم لاتو راس راسی وا میداره به رقاصی.


Amousonny

Joking Aside

by Amousonny on

 

ولي از شوخي گذشته جنابِ فِرِد

گفته هاي شما اينجا دقيقن تأييد بيانگر همان ضعف --بخوان عدم وجود-- حافظۀ تاريخي در ذهن ايرانيست. بنا برين (يا به قول امروزي ها لذا) جاي تعجبتان مباد

 


Amousonny

جمع نقیضین

Amousonny


جناب رجب (راجر همان رجب خودمان است) خرگوش

بنا بر اين: مرگ بر دشمنان شاه خائن

How's that for  نقیضین ? 

Àmõùsðññÿ


All-Iranians

اعترافات مهم دکتر احسان نراقی

All-Iranians



Demo

پشت و جلوی مُرده

Demo


چه پشت سر مُرده و چه جلو روش حرف بزنی فرقی نمیکند چون مُرده نه میشنود و نه میبیند. و این حکایت فرعون و فرعونیان است که چون شاه سابق و شاه کنونی ایران و جمیع پیروانشان مُرده و زنده شان یکی بوده و است. پیرو خط مُرده هم خود مُرده است و خبر ندارد حال میخواهد یک نفر باشد و یا کل بشر  متحرک در روی زمین را شامل گردد. حرف زدن بیش از اینهم بیفایده است که فضای مجازی هم مُرده و زنده اش یکی است بدون هیچ اثری از حیات در آن. تسلیت.

«و زندگان و مردگان يكسان نيستند. خداست كه هر كه را بخواهد شنوا مى‏گرداند و تو كسانى را كه در گورهايند نمى‏توانى شنوا سازى.» (قرآن ٣٥:٢٢)


Roger_Rabbit

نابکاری های احسان نراقی ! و از طرفی‌ شادروان نراقی؟

Roger_Rabbit


 

به این می‌گویند: جمع نقیضین!