POETRY

زن های اشرف
13-Apr-2012 (13 comments)
زن های اشرف، حتی اگر
مسن تر یا هم سال ما
ما زاییدمشان، ما،
مگر نه، ما؟ >>>

OPPOSITION

بحران نمایندگی در اپوزیسیون

وقت آن است که یک پارلمان ایرانیان مهاجر و تبعیدی شکل بگیرد

12-Apr-2012 (7 comments)
در شرایط سختی که در ایران امروز می‌گذرد، و ایران امروز از آن می‌گذرد، این سؤال مطرح است که چه کسی/نهادی می‌تواند از جانب مردم ایران سخن بگوید و یا مردم ایران را نمایندگی کند. مدعیان این امر البته کم نیستند: کسانی که مرتبا از مردم سخن می‌گویند و این که مردم چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند. این ادعاها را نمی‌توان به محک زد>>>

LOVE

تو که رفتی مه هم رفت

حاضر بودم همه چیزم را بدهم تا امروزم هیچ وقت تا آخر عمرم تمام نشود

11-Apr-2012 (8 comments)
زیر لب به معشوقه ام می گفتم اجازه بده امروز تا آخر عمرمان در خاطر هر دویمان بماند. چون این تن اغوشی نبود یکی شدن در هم بود. حس اینکه با کسی یکی شده باشم امان تازه ای به من داده بود. سالها بود که هیچ کسی نتوانسته بود حس غریب عاشقی را به زبان و درون متلاشی شده ام بچشاند و معشوقه ی شرقی من فقط در چند ساعت به راحتی آب خوردن حسش را در من جاری کرده بود>>>

POETRY

دولت اشک
11-Apr-2012 (9 comments)
دلم از حسرت و غم غرق بخون بود و کباب
چشم دل روشن از این گریه خونین و پر آب

دردی دل بود این خون و پس از صاف شدن
می طپد در قفس سینه مرا جام شراب >>>

POETRY

دانه های امید
09-Apr-2012 (8 comments)
یادم هست
شادی را
در روزگاران غریب
به باد ها سپرده بودیم >>>

VIEW

از ماست که بر ماست

اساسا روشنفکر ايرانى راه برون رفت از هزارتوى شکست تاريخى که گرفتار آنيم را نميداند

07-Apr-2012 (7 comments)
واقعيت اينست که ما بعنوان يک ملت سر هر بزنگاه تاريخى اشتباه کرده ايم و گناهش را به گردن اجنبى انداخته ايم تا از خود سلب مسئوليت کنيم. ما ايرانيان که تمدنى دو هزار و پانصد ساله داريم عاشق سينه چاک گذشته هاى دور هستيم چرا که از زمان حالمان بشدت شرمنده ايم. کافى است نگاهى به تاريخ اخيرخودمان بيندازيم تا روشن شود چرا به دوهزار سال پيش مينازيم و دلمان را به يادها و به بودها خوش ميکنيم >>>

IDEAS

ابن میَمون

فیلسوف دینی یا مبارز اجتماعی؟

07-Apr-2012 (2 comments)
ابن میَمون قرطبی یکی از آخرین فیلسوفان "دوره ی زرین" حاکمیت مسلمانان در اندلس و مغرب بود که به پیروی از ابن رشد، فارابی و ابن سینا گرایش به نزدیک کردن فلسفه ی ارسطو به دین داشت. فلسفه ی او به سن اکویناس کمک کرد تا به فقه کاتولیک نظمی اسکولاستیک بدهد و از سوی اسپینوزا و دیگر فیلسوفان دوره ی روشنگری چون نقطه ی آغازی برای صعود به قله ی خردگرایی به کار گرفته شد>>>

POETRY

میعاد آشتی
07-Apr-2012
روزی خواهد آمد
که فلق آفاق سحر را در پنبه زاران ِ ابر
با سرخابه ی گلبرگ سوری می خواهد آراست
و برمنقار نقره فام سپیده نُقـل یاس می شکفد
>>>

POETRY

زن نمونه
07-Apr-2012 (12 comments)
یه زنی‌ می‌‌خوام که؛ زن باشه
زیر کمرش، باسن باشه
تو رختخواب همسر ناز
شیرین مثل عسل باشه
>>>

RACISM

«ما همه افغانیم»

نگاه تحقیرآمیز و مظنون به ناخودی‌های قومی و عقیدتی ریشه‌ای عمیق در فرهنگ جامعه ما دارد

05-Apr-2012 (5 comments)
برخوردهای قوم‌گرایانه و نژادگرایانه مختص جامعه ایران نیست و در همه جوامع کم و بیش به چشم می‌خورند. مشخصه این برخوردها نگاه تحقیرآمیز به اقوام و نژادهای دیگر و تعمیم یک خصوصیت (منفی) به مجموعه یک قوم یا نژاد (دیگر) است. در فرهنگ و زبان ایرانیان نمونه‌های این برخوردها کم نیست، و ضرب‌المثل‌ها و جوک‌هایی که در بین فارسی‌زبانان ایرانی در باره ترک‌ها، کردها، لُرها و عرب‌ها و مانند آنان ساخته و نقل می‌شود از مظاهر بارز این برخورد است.>>>

TARIYAK

 "رفیق بد" و بی تاثیر نبودن " ذغال خوب"

داش داش داشم من / نشئه خشخاشم من

05-Apr-2012 (2 comments)
 زمانی که در منطقه "انسینو" ی لوس آنجلس زندگی می کردم, به ورزشگاه "هالیدی اسپا" می رفتم، گاهی سری هم به "حمام بخار" می زدم,  چهره ها محو در بخار بود ولی صحبت بفارسی را می شنیدم. که بدون اشاره به "رفیق بد"، اشاراتی به " ذغال خوب" داشتند. دوستانی که بتازگی از ایران بازدید کرده بودند و داستانهایی شنیدنی برای همپالکی هایشان تعریف می کردند و صحبتهایشان همچون همان ذغال مطروحه "گل" می انداخت>>>

POETRY

دعای چهاردهم فروردین
05-Apr-2012 (one comment)
خدایا
فقیرها را بکش
و یتیم ها را بکش و تبدیل به خاکستر کن که چیزی از آنها نماند
بیکارها را تبدیل به حشره های ریز زیر خاکی کن
>>>

WAR HORSE

اسب  جنگ

مثل خوردن فنجان بزرگی قهوه تلخ است در صبحی زمستانی با آسمانی سربی

03-Apr-2012 (2 comments)
به قول اینشتین، برای دانش بشری و حماقت انسانی حد و مرزی وجود دارد و جنگ ترکیبی است از هردو خصیصه ناب انسانی یعنی حماقت و دانش. با وجود آنکه اسپیلبرگ در مصاحبه ای گفته است که فیلم "اسب جنگ" اساساً در باره جنگ نیست و بیشتر در خصوص سرنوشت اسبی است که نا خواسته درگیر جنگ شده، با اینحال حاصل کار نتیجه ای جز ارائه سندی در باره حماقت بشر نیست>>>

POETRY

تن دادن
03-Apr-2012 (5 comments)
در من صدای تبر می آید.
آه ، انارهای سیاه نخوردنی بر شاخه های کاج
وقتی که چارفصل به دورم می رقصیدند
رفتارتان چقدر شبیهم بود
>>>

POETRY

پیغام عشق
03-Apr-2012 (8 comments)
پشت دستم داغ کردم تا نیارم نام عشق
زخم دستم میدهد اینک مرا پیغام عشق
توبه کردم تا نیفتم یاد ایامی که رفت
چون کنم با دل که دارد آتش ایام عشق >>>

FACEBOOK