عایشه و محمد

حالا نمی‌‌دانست تا با این عروس کوچک و معصوم چه کند


Share/Save/Bookmark

عایشه و محمد
by Shazde Asdola Mirza
27-Aug-2012
 

النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ۖ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ ۗ وَأُولُو

هنگام تولد، ناف عایشه را بنام جبیر بریده بودند، که چهار ساله بود. اما از آنجا که؛ "پیامبر بر همه شما مردان ارجحیت دارد" – عقدش با جبیر لغو شد، تا در هفت سالگی تنها زن باکره محمد گردد.

پس از آن، دو سال دیگر هم در خانه پدری ماند، تا به سن "همسر داری" برسد. روز دهم ماه شوال سال سوم هجرت، حمامش کردند و لباس تازه پوشاندند. خالو ها، عایشه را هفت قلم آرایش دادند و از او عروسکی رنگ و وارنگ ساختند.

دم غروب، کجاوه آذین بستند و عروس ۹ ساله را در آن بر مادیان سفیدی نشاندند. دیگر زنان بنی هاشم و قریش که می‌دیدند، در دل‌ رشک بردند و بر لب کلکل زدند. پدرش می‌خندید و مغرور در صف رجال میرفت، شاید می‌دانست که اول خلیفه مسلمین خواهد بود!

در طول مراسم، عایشه همچنان دو عروسک محبوبش را به بغل داشت و از آنان قوت قلب می‌گرفت. بت‌های کوچک چوبی که سنت پرستیدن را از کودکی الهام میدهند و در عوض، مایه ایمان میشوند تا جان‌های جوان تاب جهان پیر را بیاورند.

درون بیت پیامبر، زنان دیگر دوره‌اش کردند، و هر کدام چیزی میگفت و کاری میکرد. لباس خانه تنش نمودند و اعضای لخت بدنش را وارسی کردند. گفتند که نترسد و آرام بماند. از درد و خون صحبت شد، و عایشه نگران و مضطرب گردید.

شب، خنکای نسیم ملایمی به درون اتاق آماده بود که تنهایش گذاشتند. از بستر نر حریر برخاست و سراغ عروسکانش رفت که گوشه اتاق لمیده بودند.

ساعتی‌ بعد، در باز شد و مردی ۵۳ ساله بدرون آمد. قد بلند بود و لاغر اندام – در پیراهنی سفید و با ریش و موی جو گندمی بلند که بر سینه و شانه‌هایش می‌ریخت. بوی گلاب میداد و چهره‌اش بشاش بود. کنار عایشه نشست و از احوال عروسک‌ها پرسید.

محمد نیز هیجان زده بود. با وجود چندین ازدواج، این اولین دختر باکره‌ای بود که می‌‌سپوخت. باقی‌ همه بی‌ بکارت بودند … دست مالی شده و کیر خورده! اولین همسرش خدیجه ۲۰ سالی‌ از او بزرگ تر بود و تا حیات داشت، محمد جرات و جسارت تعدّد زوجات نکرد.

حالا نمی‌‌دانست تا با این عروس کوچک و معصوم چه کند. بر خلاف زنان دیگر که خود زیر ملحفه می‌رفتند و لنگ باز میکردند، عایشه خردسال هیچ نمی‌‌دانست. تصوّر تسخیر و تصاحب آن دختر کپل مپل، قلب پیر محمد را به ضربان می‌انداخت. آهسته کنارش نشست و اسم عروسک‌ها را پرسید.

ده سال پس از آن شب، هنگامی که محمد بر دامان عایشه جان سپرد، هنوز خاطره آن شب عروسی و عروسک بازی زنده بود. عایشه در ۱۹ سالگی بیوه شد و "امّ المؤمنین" – تا برای ۴۰ سال باقی‌ عمر، بی‌ یار و بی‌ همسر بماند. این آخرین ترفند محمد را هرگز نبخشید.


Share/Save/Bookmark

Recently by Shazde Asdola MirzaCommentsDate
The Problem with Problem-Solvers
2
Dec 01, 2012
I am sorry, but we may be dead.
18
Nov 23, 2012
Who has killed the most Israeli?
53
Nov 17, 2012
more from Shazde Asdola Mirza
 
Shazde Asdola Mirza

Thanks for your comments

by Shazde Asdola Mirza on

Dear All Iranian: thanks for your notes and references.

A. Hosseini: actually I often get rock hard ;-)

Parsy and Demo: you are both right (a rarity for opposite views).

Roozbeh jan: well said - they kill us by bullets - we fight them with satire!

Israel dear: cool down bro ... no point going meshuga now :)

Dear Azarbano: yes, most references say 9, but some (like Abbas quotes) show higher. However, one has to remember that in the Islamic tradition of most Sheiks and Mullahs: daughter is best not to see her first period at home!


default

این یکی‌ دیگر خلاف شرع و دین

ahosseini


 این یکی‌ دیگر خلاف شرع و دین

هم خلاف شرع و هم دین مبین

رو بگو استغفرالله توبه کن

ورنه گردی سنگ بر روی زمین

Believe in a democracy that leaders and representatives are controlled by members at all times.


Parsy

  Hey D, in your mind

by Parsy on

 

Hey D,

in your mind the actions of Naser Aldin Shah should be compared to a prophet and the leader of 1.6 Billion Muslims in the world?  WOW!!! I didn’t know in Muslim world the actions of their prophet is compared to an incompetent King of Persia that even among Saltanat Talbha the whole Ghajar era is in the bottom of their list,  why don’t you enlighten us Kafars with some more of the comparisons that we don’t know about… A sigh of relief knowing IRI is in good hands bro...WOW!!!

 We Shall Never Forget...


Demo

میرزا ناصرالدین قاجار و ٨٣ عروسک حرامسرایش!

Demo


چرا از برای عروسک بازی نوشتن به ١٦ قرن پیش و به بیابانهای عربستان سفرکنیم؟  مگر انگاری همین دیروز نبود که نوزادان دختر را به درگاه جنایتکار و تبهکار زادگان خودمان یعنی ناصرالدین قاجار و مادر دلسوز و پاکش مهد علیا به جهت عروسک بازیشان هدیه می آوردند؟ پس از آن شاه شریف و مادر پاکتر از خودش بگیم که معلوم نیست در دربارشان و درعروسک بازیشان چه ها گذشته! و جالبتر آنکه که به روایت خود ناصر الدین شاه تعداد آنها نه یکی و نه دو تا بلکه حداقل ٨٣ تا بوده و یکی هم از یکی زشتر و بد کریه تر!

پ.ن. و این ذکر حال از تاریخ خودمان هیچ جنبه عقیدتی نداشته و صرفأ جنبه تاریخی دارد!!   


Roozbeh_Gilani

این بلاگ خیلی‌ جالب، توهین به اعتقاد کسی‌ نیست.

Roozbeh_Gilani


بعد از یک نگاه مختصر به  بعضی‌ از نظریات در بلاگ‌های امروز (اینجا و اینجا)،به نظر اینجور میاد که سرباز(آن) گمنام امام (شاخه اینترنت!) از چیزی، به شدت پکر و عصبانی شده، و پس از مصرف چند پیک "مشروب الکلی و غیره!!"، شروع به نمایش تربیت خانوادگی اسلامی ناب محمدی  خود نموده اند. پیام من به این عزیز(آن) عصبانی‌ و زود  رنج این هست

این توهین به اعتقاد کسی نیست.نقد یک ایده اولوژی با زبان طنز است.ایده اولوژی که بر زندگی همه-حتی آنان که آن را قبول ندارند- ساه انداخته.پس نقد آن حق منتقدینش است


IRANLOVESISRAEL

Mo the pedophile!

by IRANLOVESISRAEL on

I have read in some Hebrew text that Ayesheh was actually Mohammad's daughter!

Shlomo despises MoHamhead!


Azarbanoo

I Don't know Either, but some say

by Azarbanoo on

She was 15-16 yreas old when Mohamad Raped her.  But most all time I hear & read she was rapped when she was 9 years old.

I think GOD knows best, It is not my business!


All-Iranians

Jenab-e Shazde

by All-Iranians on

«عایشه بعد از پیغمبر» در تمام وقایع سیاسی مستقیم و غیر مستقیم دست داشته ‌است
//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%B4%D9%87_%D8%A8%D8%B9%D8%AF_%D8%A7%D8%B2_%D9%BE%DB%8C%D8%BA%D9%85%D8%A8%D8%B1

گفته می شود که تعدادی از نوشته ها (آیات فعلی قرآن) مربوط به نسخه قرآنی او می باشد. در منابع به دانش شاعری و توانایی بیان کردن آن و همچنین فصاحت و سخنوری عایشه اشاره شده و وی موضوع اشعار تاریخ عرب و غیره بوده است

//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%B4%D9%87#.D9.81.D8.B9.D8.A7.D9.84.DB.8C.D8.AA_.D9.87.D8.A7.DB.8C_.D8.AC.D8.A7.D9.86.D8.A8.DB.8C


A as Abbas

من که اونجا نبودم ولی بعضی‌ها میگن...

A as Abbas


...این قضیه با دیگر موارد تاریخ اسلام ناسازگاری‌های زیادی دارد. در بررسی منابع معتبر، عایشه هنگام ازدواج زنی جوان در حدود ۲۰ سالگی بوده‌ست[۸]. بعنوان مثال در کتب اسلامی از جمله در صحیح بخاری آمده که در هنگام نزول سوره قمر، عایشه در حدی بالغ بوده که آن را حفظ کند. از آنجا که نزول این سوره در مکه، و پنج سال پیش از نامزدی و نه سال قبل از ازدواج وی رخ داده، سن عایشه هنگاه ازدواج بطور حتم بیشتر از ۹ سال بوده‌است.[۹] همچنین عایشه پیش از نامزدی با محمد، نامزد پسر مشرکی به نام جبیر پسر مطعم بوده است.[۱۰][۱۱][۱۲] راه دیگر بررسی سن هنگام ازدواج، مقایسه سن عایشه با خواهرش اسماء است. اسماء ۱۰ سال از عایشه بزرگتر بوده و در سال اول هجری ۲۷ سال داشته، و در سال ۷۳ هجری در سن ۱۰۰ سالگی از دنیا رفته. طبق این تحلیل، سن عایشه هنگام هجرت ۱۷ تا ۱۸ بوده و از آنجا که ازدواج در سال دوم هجرت صورت‌پذیرفته، سن کامل وی در موقع ازدواج ۱۹ تا ۲۰ بدست می‌آید.[۱۳][۱۴] به عقیده دنیس اسپلبرگ، استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام در دانشگاه تگزاس، کم‌سن جلوه‌دادن عایشه هنگام ازدواج در منابع، برای تاکید بر باکره بودن وی صورت گرفته‌است. زیرا این باکره بودن دارای اهمیت زیادی برای حکومت خلفای عباسی بوده تا بوسیله آن مقام عایشه را بالابرده و تائیدی برای نقطه‌نظرشان در قضیه جانشینی محمد باشد.[۱۵]

منبع >>>