اندر بحث مسلمانان "اعتدالگرا" و "افراطی"


Share/Save/Bookmark

Piyalechi
by Piyalechi
06-Mar-2011
 
از آنجا که در دهه های اخیردیده‌ام که رسانه های انگلیسی زبان و مقامات غربی و رؤسای جمهور محترم آمریکا در گفتارشان واژه های "اعتدال گرا Moderate" و "افراطی Extremist" را در اشاره به جماعت "مسلمان" به رواج می‌نهند، این ناچیزترین دیگر تاب نیاورده و بر آن شدم که به مروجین آن کذب و خریداران آن اکاذیب شاید نکاتی را متذکر شوم.

پس، مقاله ای انگلیسی در سایت وزین «ایرانیان دات کام» به درج رساندم تحت این عنوان که "چنان چیزی به عنوان 'مسلمان اعتدالگرا وجود ندارد' " و بعد در نوشته دیگری سعی به تصریح آن نمودم. حال، فشرده همان مطالب به زبان خودمان:

ادعای این کمترین اصولا این است که بطور منطقی و بر مبنای ماهیت قرآن، که اگر آن را به مثابه کلام "لا ریب فیه" خود "الله تعالی" بپذیریم، و اسلام محمدی، جای شوخی و سفسطه و چانه زدن و تعبیرهای گوناگون در این راستا که چه کسی مسلمان است و درجات مختلف مسلمانی باقی نمی‌ماند.

یعنی اگر خود را مسلمان میدانی, قرآن را که برایت وحی منزل الله "خالق سماوات و ارض" است باید به تمامیت مقدس و واجب اطاعتش بپذیری و هیچ حکمی در آن را "استغفرالله" نمیتوانی نپذیری و پیروی نکنی و یا ماستمالی اش بکنی. چون در آن صورت تسلیم به امر نبوده و بنابر این مسلمانت نتوان خواند.

پس باید این پذیرفته شود که یا مسلمان هستی، که در آن صورت باید تمامیت قرآن را قبول داشته باشی و بدان مقید و متعهد و مطیع، و یا نیستی. لذا حیطه "تعدیل" که تو را به موجب آن "مسلمان اعتدالگرا" بخوانند، لایمکن است در آن رابطه. والسلام!

قرآن هم در اینکه با کفار چگونه باید رفتار کرد بسیار صریح است. 

حالا اگر کسانی که مثلا در آمریکا کار و زندگی میکنند و معتقدند که "مسلمان" هستند، به جهاد علیه همسایگان کافرشان و یا جهاد علیه نزدیکترین پایگاه نظامی در جوارشان با مسلسل و بمب و خمپاره برنمیخیزند دلیلش این نیست که آنان "مسلمانان اعتدالگرا" هستند. دلیلش این است که آنان علی‌التعریف "مسلمان" نیستند، اگرچه هم به اشتباه خود را مسلمان میخوانند. همین!

نمونه دیگرعاری از خشونتش هم خواهران به اصطلاح مسلمان بی حجابمان در غرب هستند که فقط وقتی که ماه رمضان می آید یک روسری توری را هشلهفی به سر میکنند به این تظاهر که بله ما داریم رعایت "ایام مقدس" را میکنیم! و همچنین برادران به اصطلاح مسلمان نمازنخوان مشروب خور ساکن ینگه دنیایمان که به موقعش تظاهر به روزه داری و تدین میکنند، میباشد.

و از جهتی دیگر هم، روا نیست که شخص مسلمانی را به دلیل انجام وظیفه دینی اش، چه منفجر ساختن عده‌ای نظامی آمریکایی در افغانستان و عراق باشد، چه به گلوله بستنشان در یک اتوبوس بیرون از فرودگاه فرانکفورت آلمان یا در پایگاه نظامی «فورت هود» تگزاس ، و چه حتی الله اکبر گویان به انفجار رساندن یک بمب اتمی در وسط شهر منهتن نیویورک در راستای به جهنم فرستادن شمار هرچه بیشتر کفار باشد، "مسلمان افراطی" بخوانیم. او فقط دارد به وظیفه دینی‌اش عمل میکند و "مسلمان" است به راستی. همین!

در آخر خلاصه اینکه یا مسلمان هستی، که آنوقت باید اسلام و قرآن را به تمامیتش قبول کنی و مطیع و مجری فرامینش باشی، یا نیستی. مزخرفاتی به عناوین "اعتدالگرا" و "افراطی" در آن رابطه بی معنی میباشند...


Share/Save/Bookmark

more from Piyalechi
 
IranFirst

Thank you Piyalechi, please see the article (It is Islam, dummy)

by IranFirst on

 Dear Piyalechi, thank you for your articles in English and Persian. I
came across this recent article that confirms your points. There is only
one Islam , despite the efforts of the politically correct and the left,
who want to whitewash Islam's barbarity and crimes and falsely
portray it as the "religion of peace", with very few "extremists" who are not following Islam! Off course the reality and facts are the reverse. Pleae see the following article

 //www.faithfreedom.org/articles/persecution-by-islam/it-is-islam-dummy-2/

 

 

کور ،کچل ،بسیجی ،ساندیس خور ،پاسدار و ملا.....حمام باید گردند


Veiled Prophet of Khorasan

Piyalechi Jan

by Veiled Prophet of Khorasan on

 

Thank you for the kind words; the honor is mine and I mean it. I am glad you are saying what you did. Very long we have been subjected to "sugar coating"of Islam. It is about time people saw reality.

I have been saying the same thing for a while. In return I have been called all kind of names. Bigot; Islamophobe; racist and so on. At least now we are in it together. 

To be fair somehow there is an appeal your choice of words on this topic. I definitely see why you felt compelled to express yourself as you did. All I say is please keep up the good work; great job.


Piyalechi

Veiled Prophet of K, Your Wish is My Command...

by Piyalechi on

Let me first say that it is an honor and a good fortune of mine that you find my writings worthy of reading and your reflection.

Having said that, chashm, I'll try to stick to Persian phrases as much as possible from now on.

In this particular case though, I somehow unexplainably felt compelled to choose those unsavory Arabic terms and phrases!...

Noush...


Veiled Prophet of Khorasan

Roozbeh

by Veiled Prophet of Khorasan on

 

You are right but it goes beyond Muslims. All people living under political Islam are victims. It does not matter if there are Muslim or not.


بت شکن

  در ضمن

بت شکن


 

 در ضمن ببخشیدا پیاله خانم

این فتوی رو خودتون صادر کردین یا از جایی‌ کپ زدین. مأخذ پیلیز؟

اگر خود را مسلمان میدانی, قرآن را که برایت وحی منزل الله "خالق سماوات و ارض" است باید به تمامیت مقدس "و ...واجب اطاعتش بپذیری و هیچ حکمی در آن را "استغفرالله" نمیتوانی نپذیری و پیروی نکنی و یا ماستمالی اش بکنی. چون در آن صورت تسلیم به امر نبوده و بنابر این مسلمانت نتوان خواند.

پس باید این پذیرفته شود که یا مسلمان هستی، که در آن صورت باید تمامیت قرآن را قبول داشته باشی و بدان مقید و متعهد و مطیع، و یا نیستی. لذا حیطه "تعدیل" که تو را به موجب آن "مسلمان اعتدالگرا" بخوانند، لایمکن است در آن رابطه. "والسلام!


Veiled Prophet of Khorasan

I am

by Veiled Prophet of Khorasan on

 

in basic ageement with the content of this blog. However I share BokShehan's request. Please do not use so much Arabic in your Farsi. Why use arabic when we have our own Persian words.


Roozbeh_Gilani

You are right. No such thing as moderate or extremist muslims...

by Roozbeh_Gilani on

This terminology is a pathetic attempt by the western powers...

What was missing from your blog was that all muslims, extremist, moderate and anything in between are being screwed on a grand scale by the forces of the so called "political islam" of moderate or extremist versions!  

"Personal business must yield to collective interest."


comrade

I can't wait...

by comrade on

 For the Swahili version.

Never increase, beyond what is necessary, the number of entities required to explain anything.

 


بت شکن

پیاله چی‌ جون اومدی درستش کنی‌ خراب ترش کردی

بت شکن


 

 

عزیز شما که معلومه نه قران رو درست خوندی نه اسلام رو درست تحقیق کردی چرا بیخود به خودت زحمت میدی دو بار به انگلیسی‌ یه بارم به فارسی‌ یه مشت غلط غلوط مینویسی بعدم میگی همین هست که هست! یه باره بگو من یه اسلام جدید اختراع کردم اسمشم بگذار "پیاله گری" خودتم بشو پیش نمازش، منم به شما اقتدا می‌کنم.

خانم جون شما از کدوم مأخذ و مبنایی پیدا کردی که اسلام یعنی فقط قران؟ اگه اینطور که شما میگی‌ بوده پس از خود پیغمبر (ص) گرفته تا علی‌ (ع) و ابوبکر (ع) ، عمر (ع) و عثمان (ع) همه نا مسلمون بودن!! چون اولا قرآن بعد از وفات پیغمبر شروع به جمع آوری شد و تا سی‌ چهل سال پس از آن نسخه واحد و معتبری موجود نبود تازه وقتی هم که به یک نسخه واحد رسیدن هنوز چاپ و اینترنتی هم نبود که همه مسلمین ازش پیروی کنن. پس با این حساب میلیونها نفر باید نا مسلمون بوده باشند. از جمله تمام ائمه اطهار !!

خانم جون چیزی که استدلال شما رو باطل می‌کنه اینه که "اسلام فقط قران نیست". قران فقط راهنماست حتا کتاب مقررات هم نیست ولی بکار گرفتن اون مقررات با استناد و در نظر داشتن اعمال و اقوال پیغمبر و ائمه اطهار معنی اسلامی دارد و لا غیر.  و گرنه تمام دوازده امام شیعی می‌‌بایست در حال جنگ های چریکی با علیه خلفای بغداد می‌‌بودند. حال این که این چنین نبوده و  بجز علی‌ (ع) تمامی آنها حتی امام حسین (ع) به غیر از دفاع از خود دست به شمشیر نبردند.

اینقدر هم عزیز لغت عربی‌ مصرف نکن که بگی‌ من خیلی‌ گنده گنده بلدم حرف بزنم. ما هم "تند رو" داشتیم هم "میانه رو". تشخیص با فرد مسلم است بر مبنای قرآن، اعمال رسول و احادیث.  

والسلام علی‌ من التبئع الهدی

 


David ET

Very Funny

by David ET on

and brutally honest!


fozolie

Definition of Oxymoron

by fozolie on

: a combination of contradictory or incongruous words (ascruel kindness); broadly : something (as a concept) that is made up of contradictory or incongruous elements

"Moderate Moslem" is an Oxymoron. The "moderate moslem" has implicitly reformed Islam in an arbitrary/self serving way. Islam cannot be reformed. It is at its core a NATIONAL SOCIALIST ARAB MOVEMENT.  The so called movements or scholars of moderate Islam do not have the balls to carry out such a refom as history shows such movements become minor off shoots sometimes more extreme than the mother movement. There is at the core of Mohammad's ideas a conflict between spirituality and militancy reflected in the hodge podge of his holy book.  

Nearly all the offshoot movements have become corrupted by the later leaders. Look at Ismailis or Shiitism. They became corrupted into something more hideous than the original movement. Something by the way Iranians are very good at. So we can't just bash the Arabs. At least they have remained for the most part loyal to the orginalas they should.

Mr. Fozolie


Maryam Hojjat

Well Said

by Maryam Hojjat on

therefore, Majority of IRANIANs are not Moslems.  Thanks for clarifying in your great blog.