همسویی ترور دانشمندان در اجرای یک طرح اسرائیلی


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
25-Jan-2012
 

ترجمه: احمد مزارعی

چندی پیش ی دانشمند ایرانی در تهران بوسیله یک فرد ناشناس به قتل رسید. البته این چهارمین ترور از نوع خود بود. همان روز یک روزنامه نگاریهودی (ساکن آمریکا) نوشت، این ترور بوسیله موساد و همدستی سازمان مجاهدین خلق انجام گرفته است که تا حدی درست بنظر می رسد. عمر عدس، شاعر، نویسنده و مترجم فلسطین ساکن امارات چندی پیش در مقاله ای تحقیقی نوشت که از سا ل 2002، مجاهدین به خدمت اسرائیل در آمده اند تادر فردای سرنگونی جمهوری اسلامی قدرت به آنان تفویض شود، مقاله در رروزنامه خلیج چاپ امارات انتشار یافت. با مطالعه تروردانشمندان اتمی عرب، در سالهای نه چندان دور، می توان همسویی آن با تروردانشمندان اتمی ایران را مشاهده کرد.

بدون شک ما ایرانیها با رژیمی استبدادی روبرو هستیم و وظیفه هرانسان آزادیخواهی است تا برای تغییراین رژیم به نظامی که استقلال، آژادی و عدالت اجتماعی را در ایران مستقر کند کوشش کند. اما هیچ کس حق ندارد تحت هیچ شرایطی برای ایجاد تغییرات در ایران، دست به دامن دولتهای خارجی شود که تاریخ سیاهی در استعمار دیگر ملتها و کشورها داشته اند.

مردم ایران با سابقه 150 ساله مبارزاتی خود نشان داده اند که صلاحیت تعیین سرنوشت خود را دارند.

درتاریخ 14 ژوئن 2005 گزارش مستندی در سایت الجزیره در مورد قتل دانشمندان عراقی با این عنوان انتشار یافت.

".این است حال و روز داشنمندان عراقی پس از قتل و کشتارشان بوسیله اسرائیلیها"

در مقدمه گزارش آمده است " وزارت خارجه آمریکا، گزارشی را درمورد قتل 530 دانشمند و 200 استاد دانشگاه و آکادمیسین عراقی که به وسیله گروه های ترور اسرائیلی در عراق به قتل رسیده اند، به اطلاع رئیس جمهور رسانده است.

بر اساس این گزارش ارتش آمریکا در عراق هنگامی تصمیم به قتل این دانشمندان گرفت که آنان حاضر نشدند کشور خودرا ترک کرده و به آمریکا بروند. ارتش امریکا در عراق تصفیه اینان را به عهده اسرائیل واگذارد. دولت آمریکا، نام و مشخصات این دانشمندان را از طریق بازرسان سازمان ملل ه برای کشف اسلحه کشتار جمعی تحقیق می کرده و زیر نظر هانز بلیکس کار می کردند، جمع آوری کرده بود.

هنگامیکه قتل و کشتار وتعقیب این دانشمندان عراقی توسعه پیدا کرد، جمعی از آکادیسین های بین المللی برآن شدند تا باتشکیل کنفرانسی در مادرید اقداماتی به عمل آورده تا مانع این جنایت شوند. این کنفرانس در تاریخ 23 آوریل 2006 برگزارشد.

دکتر اسماعیل جلیل از مسولان برگزارکننده کنفرانس گزارش جامعی در این زمنیه داده است.

سیر ترورها به ترتیب در دانشگاه ها از شمال به جنوب انجام گرفته است.

* دانشگاه هایی که بیشترین ترورها درآن انجام گرفته است عبارتند از بغداد- بصره – مستنصریه،موصل –انبارو تکریت.

* ترورها به ترتیب در دانشگاه هایی فوق سیر نزولی داشته است. بیشترین در بغداد و کمترین در تکریت.

دانشگاه هایی که ترور درآنها تقریبا مساوی بوده است. نهرین – دیالی –بابل – قادسیه و دانشگاه اسلامی

* دانشگاه هایی که ترور در آنها کاملا مساوی بوده است: دانشگاه تکنولوژی وکوفه

از مجموع 730 دانشمند و استاد عراقی که ترور شده اند 74% کشته،24% زنده مانده اند. 95% مردو5% زن بوده اند.

· تخصص کسانی ککه ترور شده اند بترتیب: علوم 31% - پزشکی 23%، انسانی 21% نامعلوم13% علوم اجتماعی 12%

· متخصصان ترور شده در امورانسانی: زبان 23%، حقوق 20% تاریخ و دین 16%، ادبیات 11%، هنر 9% و فلسفه 5%

*علوم اجتماعی

آموزش 48%، امورورزشی و تربیت بدنی 19%، سیاست 11%، اقتصاد 11%، متفرقه 11%

· در زمینه های علمی بر حسب تخصص:

· مهندسی 33% -کشاورزی 14% -شمی 10% زیست شناسی 7% جغرافیا و زمین شناسی 7%، علوم متفرقه 9%

*

استادان بر حسب موقعیت:

استاد واستادیار 59%- موقعیتهای مهم دیگر 13%- روسای دانشکده و معاون 11% روسای بخش 6% سخنران و مشاور و دانشجویان 5%

*

· اماکنی که ترورها در آن انجام شده است

· دانشگاه ها 80% بخشهای بهداشتی 9% مراکز خدمات شهری 7% -

· ترورها در تاریخی بین 2003 ( زمان اشغال ) تا 2006 انجام گرفته است.

*

· تهاجماتی که منجر به قتل نشده است دستگیری 33%، ترور ناموفق 23% - ادم ربایی 16% تهدیدبه قتل 11%، متفرقه 17%

· ترورها بر حسب شهرها: بغداد 57% -بصره 14% -موصل 11% نجف 6% -انبار 5% -تکریت 5% -حله –کربلا –کرکوک و دیلیل هرکدام 1%

در گزارشی که بخش جامعه شناسی دانشگاه نور فرانسه تحت عنوان "اهداف استراتژیکی آمریکا از اشغال عراق" انتشار داده است در مورد قتل دانشمندان عراقی چنین می خوانیم.

هم اکنون بیش از 1400 دانشمند عراقی در زندان بسر می برند که تحت انواع شکنجه ها قراردارند. بنا به گفته دکتر فائق مدیر بخش تشریحات دانشگاه بغداد علت قتل دکترازمیرلی پروفسور شیمی دانشگاه بغداد را وارد آمدن ضربه تپانچه به مخچه وی بوده است.

هدی نعیمی رئیس بخش تحقیقات دانشگاه بغداد گفت ما تا کنون 150 تن از اساتید خود را از دست داده ایم که همه بدست موساد ترور شده اند. از برجسته ترین این استادها، دکتر راوی رئیس دانشگاه بغداد، دکتر فلاح علیمی معاون دانشکده علوم – دکترصبری بیاتی – جغرافیا – عماد سرسم که از برجسته ترین استادان دانشگا ه بغداد بودند.

*

اسامی دانشمندان عربی که ترور شده اند"

1- دکتر یحیی امین الما شد – Yehia Al Mashad- دانشمند فیزیک اتمی مصری که در 1956 از دانشگاه مسکو فارغ التحصیل شده بود. چند سالی در عراق تدریس می کرده است. وی مسول برنامه اتمی عراق بود. وی در 1980 در یک مسافرت در مذاکرات اتمی با مقامات فرانسوی به پاریس رفته بود که در هتل مریدان پاریس در مورد تهاجم عده ای ناشناس قرار گرفته و با ضربات چکش به قتل می رسد.

د رآن زمان مطبوعات پاریس نوشتند که وی توسط عده ای یهودی تند رو و همدستی پلیس کشته شده است. پرونده بعدا تحت عنوان قاتل مجهول الهویه بسته می شود. سال 2000 در کتاب مامور سابق سیا به این قتل اشاره می کند که ازوی خواسته شده بود تا در ازای مبلغ زیادی به عراق برنگردد ه امین الماشد نپذیرفته بود.

2- دکتر سمیرا (موسی) Sameera Mousa یکی دیگر از فیزیکدانان اتمی مصری بود که در دانشگاه سنت لوییز به تحقیقات پرداخته بود. وقتی به وی پیشنهاد اقامت در آمریکا داده می شود وی می گوید کشورم مصر منتظر من است. وی در تاریخ 15 آگوست 1952 در تصادف اتوموبیل کشته می شود. وی بارها در مورد خطرات توسعه تحقیقات اتمی اسرائیل هشدارداده بود.

3- دکتر سمیر نجیب Samir Najuib هم به سرنوشت سمیره مبتلا می شود. دکتر سمیر متخصص فیزیک اتمی بوده است که در آگوست 1967 در دیترویت در تصادف با یک کامیون کشته شد. پرونده وی بایگانی اعلام می شود.

4 - خانم عبیر عباس پزشک متخصص لبنانی، فارغ التحصیل د انشگاه "رنه دکارت" در دو بیمارستان "اوتیل دیو" و ژرژ پمیپیدو به ریاست بخش عمومی گمارده می شود. جسد وی در اپارتمانش پیدامی شود. پرونده بدون نتیجه بسته اعلام می شود.

5- دکتر نبیل قلینی – استاد فیزیک اتمی در آمریکا – از تاریخ 16 ژانویه 1950 د رآمریکا مفقود شده است و تا کنون هیچ اثری از جسد وی بدست نیا مده است.

6- دکتر نبیل احمد فلیفل –استاد فیزیک اتمی – درسن 30 سالگی جسدش در منطقه بیت عود فلسطین کشف می شود.
7_ دکتر علی مصطفی مشرفه Ali Moustafa Mosharafa

-. استاد فیزیک اتمی در دانشگاه قاهره بوده است. وی در اتاقش مسموم و جسدش متلاشی می شود. وی در مورد تئوری کوانتوم به انیشتین کمک کرده بود. وی بسیار مورد اعتماد وی بوده است انیشتین در مورد وی می گوید " مرگ وی خسارتی بزرگ بر جهان علم و دانش است. فکر نمی کنم او مرده باشد.او در تحیقیاتش زنده است. "

January 15, 1950 وی در 15 ژانویه 1950 مرد. رسانه ها د رآن زمان مرگ پروفسور را به موساد نسبت دادند. پروفسور معتقد به رابطه موسیقی و ریاضیات بود. وی از مخالفان استفاده از بمب اتمی بود.

8- روزنامه الاهرام –مصر – در 1-2 -1380 نوشت مائیر داغان رئیس موساد – مسول قتل کشتار دانشمندان مصری –فلسطینی و ایرانی است. رسانه های اسرائیل نیز قتل مسعود علی محمدی را به موساد نسبت دادند.

سمیر حامد استاد فیزیک به خبرگزاری گلف می گوید که وی شکی ندارد که اسرائیل از بین رفتن این دانشمندان سود می برد. 2 ژانویه 2010
9 - دکتر جمال حمدان Gamal Hemdan

استاد تاریخ مصر در آپارتمان خود در غزه به آتش کشیده شد و سوخت. 17 آوریل 1993 – پرونده وی مانند دیگر پرونده ها ی فوق، بسته اعلام شد. نزدیکان دکتر حمدان می گویند دست نوشته های وی در مورد انتروپولوژی یهودیان که به بررسی تاریخ و عملکرد یهودیان از خانه وی گم شده اند. وی به بررسی تاریخ و عملکرد یهودیان پرداخت. دکتر یوسف الگندی، پزشک قانونی د رگزارش خود اعلام می کند مرگ ناشی از سوختگی نیست. امین هویدی رئیس سازمان امنیت و دفاع مصر دردوران عبدالناصر، مرگ وی را توسط ماموران موساد اعلام کرد.

10- دکتر سعید البدیر – Saeed al-Bodair

دانشمند مهندسی موشک –مصری – جنازه اش در ژوئن 1988 در خانه اش د رالکساندریا ی مصر در حالیکه شاهرگش بریده شده بود، پیدا می شود. وی از آلمان بازگشته بود. همسر وی موساد را عامل قتل سعید می داند. وی تئوری های مایکروویو را توسعه داده بود.

11- دکتر رمال حسن رمال –لبنانی – دانشمند علوم و تکنولوژی در فرانسه فارغ التحصیلمی شود. مجله لو پوآن به وی لقب افتخار فرانسه را می دهد. مطبو عات فرانسه وی را به عنوان 7 دانشمند برجسته کشور نام می برند. وی در محل کارش بر اثر ضربات چاقو یافت می شود. قاتل دستگیر نمی شود.

12- دکتر نبیل الا گینی دانشمند مصری که بطور مرموزی در چکسلواکی سابق ناپدید می شود.
13- دکتر حسن کامل Hassan Kamel Al-Sabbah

معروف به ادیسون عرب در نیویورک در تصادف اتوموبیل کشته می شود. March 31, 1935. وی 43 اختراع ثبت شده از جمله انتقا ل دهند ه امواج تلویزیون بوده ا ست.

14- خانم دکتر سامیه عبدالرحیم – دانشمند بزرگ لبنانی مقیم امریکا – جسدش در منطقه ای دور افتاده کشف می شود. این جنازه در سی ان ان به نمایش در مِی اید و خانواده وی او را شناسایی می کنند.. قاتلی دستگیر نمی شود.

15- دکتر سلوا حبیب - Dr. Salwa Habib

بعد از اینکه کتابش درمورد نفوذ اسرائیل د رافریفا را منتشر کرد کشته شد. قاتلین وی پیدا نشدند.

15 – حسنن هیکل روزنامه نگار معروف مصری می نویسد در 18 سپتامبر 2012 در مصاحبه با الجزیره می گوید عبدالناصر توسط سمی که در قهوه اش توسط انورسادات ( معاون وی – رئیس جمهور بعدی ) ریخته شده بود، کشته می شود.

16 – دکتر محمد کردی پزشک مخصوص یاسرعرفات می گوید وی در زمانی که در دفترش در رام الله برای مدت دو سال تحت محاصره بود، توسط ماموران موساد مسموم شد. بیماری وی تا زمان مرگش در بیمارستان نظامی در پاریس اعلام نشد.

17- ترور خالد مشعل رهبر سیاسی حماس در اردن بوسیله تزریق آمپول در گردن وی.

در 25 سپتامبر 1997 ماموران موساد که با پاسپورت جعلی کانادایی وارد اردن شده بود ند بعداز اقدام به ترور فرار می کنند که دستگیر می شوند.

ملک عبدالله از اسرائیل خواست که پادزهر را برای معالجه بفرستند. . بنجامین ناتینیاهو خودداری می کند. جنجال سیاسی در دنبا بالا گرفت بیل کلینتون مجبور به مداخله می شود. دنی یاتوم رئیس وقت موساد وارد اردن می شود.

ماموران دستگیر شده موساد بعدا در قراردادی با شیخ یاسین رمضان رهبر مذهبی حماس تعویض می شوند. شیخ یاسین رمضان که در زندان بر اثر شکنجه فلج شده بود. شیخ یاسین در 22 مارس 2004 درحالیکه روی ویلچر برای نماز صبح به مسجد می رفت توسط هلی کوپتر های اسرائیلی ترور شد.

جاسوسان اسرائیل

استفاده از پاسپورت دیگر کشورهای غربی توسط سازمان امنیت اسرائیل در ترورها

* در جریان ترور محمد المحبوب از مسولان حماس در دبی در 19 ژانویه 2012 - پاسپورت های شهروندان حقیقی انگلیس – نیوزیلند – ایرلندی- کانادایی و آلمانی توسط سازمان امنیت اسرائیل جعل شده بود. با کار بسیار دقیق و حرفه ای ریئس پلیس دبی، تمامی 26 عاملان ترور شناسایی شدند ولی همه قبل از دستگیری موفق به خروج از دبی شده بودند. در 30 دسامبر 2010 – سرهنگ داهی خلفان رئیس پلیس اعلام کرد که وی توسط موساد تهدید به قتل شده است.

*

در 16 جولای 2004 – دو تن از ماموران جاسوسی اسرائیل به اتهام جعل پاسپورت نیوزیلندی دستگیر شدند. یک پاسپورت جعل شده متعلق به مردی بود که لال بوده است. مامور صدو ر گذرنامه به لهجه مرد متقاضی که کانادایی و یا امریکایی بوده است شک می کند. آریل کرلمن و الی کارا به 6 ما ه زندان محکوم شدند.

Uriel Kelman, 30, and Eli Cara, 50, were each sentenced to six months in prison yesterday for their involvement in the plot

نوشته فوق بخشی از توطئه سازمان یافته و عظیم اسرائیل که با حمایت برخی از کشورهای غربی انجام می شود، می باشد. شکی نیست که بسیاری از دانشمندان مجبور به سازش ویا سکوت براثر تهدیدهای اسرائیلی ها و همکاران امنیتی شان در امریکا ویا اروپا شده اند که ممکن است سالها راز گشایی نشود.

* جاناتان پولارد شهروند اسرائیلی امریکایی به اتهام جاسوسی در سازمان سیا و انتقال اطلاعات فوق محرمانه به اسرائیل در سال 1987 در آمریکا محکوم شد. ناتینیاهو تلاش زیادی برای آزادی وی کرده است.

بن امی کادیش یک افسر امریکایی است که در سال 2008 به جاسوسی برای اسرائیل اعتراف کرد. وی اطلاعات در مورد جنگنده های اف 15 – بمب های اتمی و موشکهای پاترویت را به اسرائیل داده بود.

هر دوی این افراد اطلاعاتشان را به جوزف یوگار اسرائیلی می داده اند.

Yosef Yagur

در سال 1954 سفیر آمریکا در اسرائیل میکروفن کارگذاشته در دفترش را کشف کرد.. د وسال بعد شنود در دفتر وابسته نظامی امریکا در اسرائیل پیدا شد. سفیر سابق امریکا در قطر اندرو کیلگور که در سفارت امریکا در اسرائیل کار کرده است می گوید کارگذاری شنود در سفارتخانه های امریکا در سراسر خاورمیانه یک کار عملیاتی اسرائیلی هابود.

In 1954, the U.S. Ambassador in Tel Aviv discovered in his office a hidden microphone "planted by the Israelis," and two years later telephone taps were found in the residence of the U.S. military attaché. In a telegram to Washington, the ambassador at the time cabled a warning: "Department must assume that all conversations [in] my office are known to the Israelis." The former ambassador to Qatar, Andrew Killgore, who also served as a foreign officer in Jerusalem and Beirut, told me Israeli taps of U.S. missions and embassies in the Middle East were part of a "standard operating procedure."

سالها قبل جاسوسان اسرائیلی به اطلاعات محرمانه جنگنده های میراژ فرانسوی دست یافتند که در آن روزگار جنجال رسانه ای شد.

به عبارتی اسرائیل در عین حالی که از همکاری اطلاعاتی با سازمانهای جاسوسی دنیا و دولتهای غربی برخودار است ولی در عمل به هیچ کشوری اعتماد کامل ندارد و از همه جاسوسی می کند.

در 18 ماه مه 2011، روسیه کاردار نظامی اسرائیل را به اتهام جاسوسی از این کشور اخراج کرد.

بنابراین ترور کسانی که در لیست سیاه اسرائیل هستند،یک کار سیستماتیک هست که بطور گسترده در خارج از مرزهای اسرائیل انجام شده و قوانین بین المللی و استقلال داخلی کشورهای دیگر را مکررا نقض می کنند.

دستگیری عبدالله اوج لان در 15 فوریه 1999 در کنیا دستگیرو به ترک ها تحویل داده شد. دستگیری اوج آلان مجوزی برای حضور در کردستان عراق ا ز طرف ترکیه محسوب می شود. پایگاهی که بعدا ترورهای دانشمندان عراقی از آن طراحی و اجرا شده است.

احمد مزارعی 24 ژانویه 2012

پاورقی:

1- نام مشخصات تمامی دانشمندان عراقی توسط هیت نظارت سازمان ملل تحت سرپرستی هانزبلیکس درعراق بطور کامل جمع اوری شده بود. این جمع اوری اطلاعاتی تحت عنوان کشف اسلحه کشتار جمعی صدام حسین که هیچگاه پیدا نشد، صورت گرفت. این مشخصات بعدا توسط بازرسان انرژی اتمی به سازمان امنیت امریکا ودیگر سازمانهای اطلاعاتی مانند موساد داده شده است. امروزه اسامی 5 دانشمند ترور شده ایرانی در لیست سازمان انرژی اتمی سازمان ملل بوده است که بدست موساد رسیده است. بنابر نوشته اسکات ریتر یکی دیگر ازبازرسان سازمان ملل می گوید تمامی این اسرار بدست اسرائیلی ها قرار می گیرد. کتاب

صفحات 30 تا 70

target Iran

2- چندی است که شاهه تهاجم منظم تبلیغاتی و نا جوانمردانه از طرف سلطنت طلبان و حزب کمونیست کارگری بر ضد اعراب و مسلمانان هستیم. چند سال پیش نو محافظه کاران امریکایی درهلند تشکیلاتی بنام اکس مسلم "مسلمانان سابق" را سازماندهی کردند. بسیاری از این افراد مسلمان نبوده اند. این تشکیلات در کانادا هم به طور سیستماتیک با حمایت لابی اسرائیل در رسانه های اصلی حضور دارند. در حالی که تقریبا اگر کسی مواضع مستقل ضد جمهوری اسلامی و ضد اسرائیلی داشته باشد صدایش دراین رسانه ها پوشش داده نمی شود.این همسویی ها ی عملی، جای سوال زیادی درمورد اصالت ادعاهای این جریانات برای آزادی و استقلال ملت ایران بوجود آورده است.

مبارزه در راه آزادی و عدالت با توهین به مذاهب وملیتها حاصل نمی شود. بلکه با اتحاد طبقات زحمتکش و نیروهای دموکرات انجام می گیرد. ملل مظلوم خاورمیانه دارای مشترکات تاریخی هزارساله هستند. اکثریت مفاخر ادب و هنر ایران، اثار خود را به زبان عربی خلق کرده اند. حتی در دوران معاصر هم کسانی مانند کسروی و بهار کارقلمی خود را به زبان عربی خلق کرده اند. بکوشیم تبلیغات شوم خدمتگزاران استعمار و صهیونیزم که متاسفانه در همگامی و همدلیب بخشهایی از سلطنت طلبان و حزب ضد کمونیستی حکمتی های بی اخلاق را افشا کنیم.


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour
 
iamfine

Actions and reactions

by iamfine on

A simple law of nature. For each action there is a reaction. Mosa sooner or later must pay for its criminal activities, so as the IRI


Maryam Hojjat

Mr. Soltanpour, Great article to expose Activities of Mosad

by Maryam Hojjat on

It so scary to think about atrocitties that Mosad Has done to the ME scientist communities. 

Thanks for writing this article.