عادل فردوسی پور نشانی از یک رسانه بیما ر


Share/Save/Bookmark

عادل فردوسی پور نشانی از  یک رسانه بیما ر
by Saead Soltanpour
07-Apr-2009
 

مدتهاست که هروقت صحبت از فوتبال ایران می شود نام فردوسی پور و برنامه 90 هم بدنبال آن مطرح می شود.محبوبیت فرودوسی پور به دلیل توانائی ها و دانش وی در مورد فوتبال ایران و جهان نیست .

البته شکی نیست که ایشان آگاهی خوبی در این زمنیه دارد و لی از آنجا که کسی در جمهوری اسلامی نمی تواند به اسب شاه (ولی فقیه) بگوید یابو و از فدراسیون فوتبال و یا مربیان باشگاه های اصلی کشور که سپاهی اطلاعاتی (نظامی) هستند انتقاد کند ولی فردوسی پور توانسته این کار را تا حدودی انجام بدهد، در یک رسانه انحصار گرایانه، برنامه پرمخاطبی را داشته باشد. لذا این پربییننده بودن را نمی توان تنها دلیل تبحر و یا صداقت فردوسی پور دانست .

متاسفانه از انجا که امکان برای همه مجریان شایسته مردم ایران در استفاده از امکانات صدا و سیمای دولتی نه تنها عادلانه نیست که فراهم نیست بنابراین فردوسی پور با کمی شهامت انتقاد، مورد حمایت بسیاری از مردم قرارمی گیرد که تشنه این هستند که کسی جرئت کند سوالات انان را از مقامات بپرسد بدون اینکه محارب با خداو یا رسول و یا بچه محلهای رسول خدا و ... بشود.

فردوسی پور در اندازه های تلویزیون جمهوری اسلامی هست و تا اندازه های یک تلویزیون درست و حسابی و آزاد فاصله زیادی داردالبته امیدواریم که همین فردوسی پور هم کله نشود ولی بهتر است که کمی هم ادب داشته باشدو فرهنگ سازی کند .

فردوسی پور وقتی در حال مصاحبه کردن و یا صحبت کردن با مهمان برنامه هست یا چشمش جای دیگری هست و یا دنبال چیزی در کامپیوتر می گردد که بی احترامی کامل به شرکت کننده د رمصاحبه هست.

به عنوان یک روزنامه نگار و مجری برنامه تلویزیونی باید گفت، .فرق نمی کند این فرد مهمان و یا مصاحبه شوندهد چه کسی هست؟ یک مربی درجه اول جهانی یا یک توپ جمع کن و یا تماشاچی، یک مجری منصف و عادل باید با همه با احترام یکسان بر خورده کرده وبرای آنان و شخصیت انان احترام قائل شود . باید به حرفهای آنان حتی اگر فکر می کند چرند و یا غیر واقعی باشد گوش کند واجازه بدهد که حرفشان را تمام کند ونظرات و یا دلایل و مدارک خود را در زمان خودش به بینندگان ارائه دهد. مجری خوب نباید مانند فردوسی پور. مدام حرف خودش را تکرار کند. باید سوال کرد و اطلاعات لازم را برای تصمیمی گیری درست به بیننده و یا خواننده و شنونده، فراهم کرد. باید اجازه داد مردم، قاضی باشند نه مجری .


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour
 
IranWrites

With all due respect, it

by IranWrites on

With all due respect, it seems there is a mistake here. Ferdowsipoor's popularity is not due to his journalistic skill. His popularity is for inviting his viewer to participate in his program and letting their voice echo. He has asked his viewer to send him telemessages live and he broadcasts them live. That is exactly how he got into trouble. No, he is not Behmanesh or Zandi, though he has the courage of both of them, but he has done something that neither of them did, he became the real voice of the people; he, with the help of the 2,200,000. SMS from his viewers caused the government the biggest setback ever. I think that is enough.


default

What??

by Aboli (not verified) on

فردوسی پور در اندازه های تلویزیون جمهوری اسلامی هست و تا اندازه های یک تلویزیون درست و حسابی و آزاد فاصله زیادی داردالبته امیدواریم که همین فردوسی پور هم کله نشود ولی بهتر است که کمی هم ادب داشته باشدو فرهنگ سازی کند .

Please translate into English, or Persian.