بی سامانی 40000 مسافر روزانه و بی خیالی دست اندرکاران منطقه یورک

Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
12-Jan-2012
 

از ساعت 12 نیمه شب 24 اکتبر 2011 که رانندگان 3 شرکت اتوبوسرانی منطقه یورک برای دست یابی به خواسته های خود دست به اعتصاب زده اند، تا امروز که یازدهمین هفته این اعتصاب هست، روزانه 40 هزار مسا فر ان منطقه یورک، بلا تکلیف چشم براه سیاستمداران در راس آن بیل فیش ریئس منطقه یورک هستند که با یک تلفن و یا یک نامه موضوع را به حکمیت انتقال دهند تا گره از این اعتصاب بگشاید.

گره ای که فشارش به اقلیت های قومی منجمله صدها ایرانی تبار دانشجو و کارمند وارد می شود.

روز جمعه 6 ژانویه 2011 بنا بر درخواست شرکت تزانزیت میلر که یکی از شرکت های طرف قرارداد در مارکهام هست، وزارت کار، از رانندگان اعتصابی خواست که در یک رای گیری به پیشنهادهای شرکت شرکت کنند. عموما این رای گیری ها توسط اتحادیه متبوع اداره و اجرا می شود. راب دویله رئیس اتحادیه 1578 در گفت وگوی کوتاه تلفنی ی در روز سه شنبه 10 ژانویه به من گفت : این بار شرکت میلر همه رانندگان را به متینگی در روز قبل فراخوانده بودو بدون اینکه حق سوال کردن را به آنها بدهد. از آنها فیلم برداری کرده و سپس آنها را از محوطه شرکت میلر بیرون کرده بودند. دویله می گفت که این کار آنها توهینی به رانندگان بوده است.

92% از رانندگانی که دراین رای گیری شرکت کرده بودند با 83.4% آرا پیشنهاد میلر را رد کردند. این نشان می دهد که اعتصاب طولانی تر خواهد شد.

از سوی دیگر روز 24 ژانویه رای گیری برای رانندگان شرکت ویولا تعیین شده است که به روشنی نشان از ادامه اعتصاب تا اخر هفته دیگر را دارد.

در این میان 17 نفر از رانندگا ن ایرانی تبار هستند. در این میان گزارشاتی در مورد قصد خودکشی یکی از رانندگان بنام " غسان " در ماه دسامبر در بین رانندگان اعتصابی شایع شد.

از راب دویله صحت و سقم این خبر را پرسیدم. و ی گفت که راننده ای زیر فشار های استرس حرفهایی در این مورد زده بوده است که با صحبتهای همکارانش، از این کار( خود کشی ) منصرف شده است. که در میان این همه خبر بد، خبر خوبی برای ما بود.

سوالی که پاسخ آنرا شهروندان منطقه یورک ( مارکهام – ریچموند هیل – وان – نیومارکت – کینگ- جورجینا- گیلمبری شرقی – { وایت چرچ واستافیل} ) باید بدهند، این است آیا اگر این اعتصاب سال 2010 که انتخابات شهرداری ها و نمایندگان مجلس هم برگزارمی شد، بازهم اکثریت سیاستمداران نظاره گر رنج و مشکلاتی که هزاران شهروند از زن و بچه و بزرگ وسالمند، مدت بیش از 80 روز است تحمل می کنند، بودند؟

عدم دخالت دولت منطقه ای یورک در پایان دادن به این اعتصاب مضحکه کردن دموکراسی نیست؟

آیا نمی شود با تعویض شرکت های طرف قرارداد که مدیریت می کنندو نه سرمایه گذاری، به نفع منافع اقتصادی و رفاه حال هزاران شهروند اقدا م کرد؟

اعضای عضو شورای منطقه یورک عبارتند از

رئیس بیل فیش Bill FIsch

شهردار ارورا – جی اف دا و Mayor Geoff Dawe

شهردار گیلیم بوری شرقی - ویرجینیا هاکسون East Gwillimbury

شهردار جورجینا رابرت گراسی Georgina

§ شهردار کینگ - استیون پلینگرین Mayor Steven Pellingrini

شهردار مارکهام – فرانک اسکارپیتی

Mayor A.J. (Tony) Van Bynen – شهردارنیومارکت تونی وان بی نن

شهردار ریچموند هیل – دیویدبارو

شهردار وان – ماریزیو بویلاسی کوآ Maurizio Bevilacqua

شهردار( وایت چرچ و استافیل ) وین امرسون

بیل فیش درزمانی از خبر یک ماه مجانی شدن اتوبوس صحبت می کند که هیچ نشانه ای از پایان اعتصاب نیست و نشانه ای هم از تمایل مقامات یورک برای پایان دادن گزارش نشده است

عدم دخالت شورای منطقه یورک و بیل فیش رئیس آن هرچه که باشد، در مقایسه با مشکلات ورنج و عذابی که هزاران مسافر محروم از سرویس حمل و نقل شهری، از نظر اخلاقی با هیج معیاری سازگاری ندارد. اگر نخواهم انانرا متهم به نقض حقوق شهروندان برای داشتن سرویس حمل و نفل کنم. زیرا بسیاری از ما مهاجران و اقلیت های قومی تصور می کنیم سیستم بدون دخالت شهروندان به خوبی و درستی عمل می کند. طولانی شدن اعتصاب رانندگان، سوالاتی را در مورد اینکه آیا سیاستمداران محلی برای وقت و آسایش مردم در زمانی که باید اخلاقا دست به اقدام عملی بزنند، ایجاد می کند.

با امیدبه پایان سریعتر اعتصاب و پایان ایستادن طولانی در صف های اتوبوس درسرما.

گزارشی کاملی از رانندگان اعتصابی و طرفین اعتصاب در سلام تورنتوشماره 555 مورخ 2011 چاپ شده است.

11ژانویه 2012-
سعید سلطانپور

وب لاگ بیان

www.knaoun-e-bayan.blogpspot.com

www.youtube.com/glassceilingtv

Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour