چرا حملهء نظامی به رژیم ایران!؟

هیچ ایرانی حاضر نیست کمترین خدشه و خراشی بر تمامیّت اندام «مام میهن» وارد آید، امّا...


Share/Save/Bookmark

چرا حملهء نظامی به رژیم ایران!؟
by Ali Mirfetroos
10-Nov-2011
 

با افشای طرح ترور سفیر عربستان سعودی و احالهء آن به سازمان ملل متحد، ارائهء گزارش معتدل احمد شهید، گزارشگر ویژهء سازمان ملل متحد دربارهء نقض فاحش و مستمّر حقوق بشر در ایران، گزارش اخیر دبیر کلّ آژانس بین المللی اتمی مبنی بر ماهیّت نظامی فعالیّت های اتمی ایران و... بنظر می رسد که اینک پازل حملهء نظامی به ایران کامل گردیده و این امر -بدرستی- باعث ترس و نگرانی ایرانیان نسبت به سرنوشت میهن شده است. دراین میان، تئوریسین های سابق و لاحق ِ«انقلاب شکوهمند اسلامی» در «اطاق های فکر» و با تئوری پردازی ها و تحلیل های ترسناک از «لیبیائی کردن یاعراقی کردن ایران» ،ضمن تنزّل از «اصلاح طلبی» به «مصلحت طلبی»، عموماً، در سودای ادامه و استمرار رژیم اسلامی هستند!

از طرف دیگر: برخی از مخالفان جمهوری اسلامی، بدرستی، حمله به ایران را «از مصادیق دخالت های حقوق بشری ِکشورهای غربی» می دانند.

روشن است که هیچ ایرانی آزاده و ترقیخواهی حاضر نیست که کمترین خدشه و خراشی بر تمامیّت اندام «مام میهن» وارد آید، امّا، بسیاری از مخالفان حمله به ایران چنین وانمود می کنند که: «حمله به ایران و زوال جمهوری اسلامی یعنی زوال و ویرانی ایران!». در حالیکه نگاهی کوتاه به کارنامهء حکومت جمهوری اسلامی روشن می سازد:

- جدا از کُشته ها و مجروحان بی شمار و ویرانی های عظیم و گستردهء جنگ 8 ساله باعراق (که بسیاری از سران، رهبران و تئوریسین های کنونی رژیم اسلامی در شعله ور ساختن و خصوساً تداوم 8 سالهء آن، نقش اساسی داشته اند) باید دانست که این رژیم از آغاز استقرار خود،در یک جنگ اعلام نشده علیه مردم ایران و دستآورهای ملّی، مدرن و مدنی آنان (از انقلاب مشروطیّت تا انقلاب اسلامی سال57)، زندگی میلیون ها زن و مرد و پیر و جوان را تباه کرده و با نابود کردن زیرساخت های اقتصادی، صنعتی و اجتماعی ایران، میهن ما را به یکی از عقب مانده ترین و فقیرترین کشورهای امروز جهان سوق داده است.

- جدا از کُشتارهای هولناک زندانیان سیاسی - عقیدتی تابستان 1367 و شکنجه واعدام زیباترین فرزندان میهن بخاطر ندای حق طلبانه وآزادیخواهانه شان پس ازانتخابات 1388، و....کافی است که فقط تعداد تلفات دو پدیده (حوادث رانندگی و مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا در تهران) را بیاد آوریم تا ابعاد تلفات «جنگ اعلام نشدهء جمهوری اسلامی علیه مردم ایران» را بهتر بشناسیم:

بنا بر اسناد رسمی جمهوری اسلامی، سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف در ایران روی می دهد و ایران در ردیف اول حوادث مرگبار جاده ای جهان قرار دارد. برآورد خسارات تصادفات، چندان آسان نیست اما برخی، میزان آن را سالانه بیش از پنج هزار میلیارد تومان (بیش از ۵ میلیارد دلار) برآورد می کنند.

تلفات تصادفات رانندگی در ايران:
800 هزار کشته و 9 ميليون مجروح!

بقول اسدالله جولا يی رئيس «ستاد ديه»، تصادفات رانندگی در ايران در 30 سال اخير 800 هزار نفر کشته و 9 ميليون مجروح برجای گذاشته است. اين آمار وحشتناک حاکی از آن است که در مدت 10 سال (از 1377 تا 1388) در ایران تعداد 265 هزار نفر کشته و بیش از 2 میلیون نفر مجروح و مصدوم شده اند.

تلفات آلودگی هوای تهران: بيش از تلفات جنگ ایران وعراق!

بقول دوستی ازایران:«تهران شهری است که دارد آرام آرام می میرد.».

گزارش هايی که هيچ گاه از سوی منابع دولتی تاييد نشده اند، حکايت از مرگ سالانه 54 هزار تهرانی در اثر آلودگي هوا دارد. به گزارش روزنامهء ابتکار (سه شنبه 9 تيرماه 1388): مرگ بيش از دو سوم از پايتخت نشين ها، به آلودگي هوا ربط دارد. روز يکشنبه يک مقام مسئول در ستاد محيط زيست شهرداری پايتخت گفت: 70 درصد مرگ و ميرها در تهران ناشي از مشکلات تنفسي و قلبی است که اين مشکلات ارتباط مستقيم يا غير مستقيم با آلودگي هوای تهران دارد. هادی حيدرزاده، با اعلام اين مطلب، آلودگی هوا را به شکل مستقيم و غير مستقيم عامل مرگ شهروندان تهرانی دانست و گفت: تعداد قربانيان انسانی ناشی از آلودگی هوای تهران در هشت سال گذشته بيشتر از تلفات 8 سال جنگ باعراق بوده است.

سونامی ِسرطان

روزنامهء «عصر امروز» درشمارهء ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ با تیتر هشدار دهندهء «آقايان! جان مردم در خطر است! سونامی ِسرطان، پزشكان را هم شوكه كرده!» نوشت: با توجه به آمار سال 1389، 4 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در تهران جان خود را از دست دادند.

ارقام تلفات واقعی در این باره، بسیار بسیار بیشتراست زیرا که بقول یکی از مسئولین جمهوری اسلامی: «قرار نيست آمار [واقعی] تلفات جانی بر اثر آلودگی هوا اعلام شود».

روزنامهء «مردمسالاری» نوشت: ۹ بهمن ماه 1388 سخنگوی فراکسيون محيط زيست مجلس شورای اسلامی، آمار رسمی مرگ و مير ناشی از آلودگی هوای تهران از سال ۸۴ تا ۸۶ را هر ماه به طور مستقيم ۱۴۰۰ نفر و هر سال ۱۶ هزار نفر اعلام کرد.

اهواز و سنندج؛ رتبهء اوّل و دوم ِآلودگی هوا در جهان!

این درحالی است که سید شریف حسینی، نمایندهء مردم اهواز در مجلس، اخیراً (سه شنبه، 5 مهرماه 1390) با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهواز توسط سازمان بهداشت جهانی، در رتبهء اول ِآلودگی هوا قرار دارد و این یک واقعیّت است که اعلام شده. گفتنی است که سنندج از نظر آلودگی هوا در رتبه دوم قرار دارد، میزان آلودگی هوای اهواز، 372،سنندج، 254 است درحالیکه میزان آلودگی هوای شهرهای بزرگ استرالیا: 13، واشنگتن: 18، توکیو: 23 و پاریس: 38 می باشد.

بنابراین: آیا رژیم جمهوری اسلامی برای مردم در بند ِایران «اطاق های گاز ِنازی ها»را تدارک دیده است؟

سالی 70 هزار میلیارد ریال خسارت!

سیدامیر فاتح وحدتی، مدیر مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران، میگوید: بر اساس آمار رسمی که از طریق مطالعات بازنگری زیست محیطی تهیه شده، آلودگی هوا هر سال 70 هزار میلیارد ریال به محیط زیست کشور خسارت وارد میکند. این میزان خسارت، معادل 8/4 درصد کل تولید ناخالص ملی کشور در طول یک سال است. البته براساس گزارش بانک جهانی خسارت سالانهء آلودگی هوا در ایران تا 10 سال آینده از رقم 8 میلیارد دلار کنونی به حدود 16 میلیارد دلار در سال 2016 میلادی میرسد. «روزنامهٔ آفتاب» نیز خسارتهای ناشی از آلودگی هوا در ایران را 1000 میلیارد دلار تخمین زده است.

*******

چنین ارقام هولناکی از تلفات انسانی وخسارات عظیم اقتصادی و زیست محیطی ،ناشی فقط ازدو پدیده(تصادفات رانندگی و آلودگی هوا در تهران) است و این سئوآل را باید در ذهن هر ایرانی آزاده و میهن پرست بیدار کند که: خسارت یک حملهء هدفمند به منظور کوبیدن پایگاه ها و ستادهای سرکوب رژیم اسلامی (سپاه، بسیج و ...) و در نتیجه، برداشتن سقف ترس و تهدید و سرکوب و سپس خيزش مردم ِدربند ایران و سرنگونی رژیم اسلامی بدست ِهمین مردم آیا از تلفات و مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا و تصادفات رانندگی بیشتر خواهد بود؟ به اعتقاد من: نه!

رهبران جمهوری اسلامی که پس از وقایع خونین و هولناک انتخابات خرداد 88 امکان هر گونه اصلاح و آشتی ملّی را غیر ممکن ساخته اند، اینک با گشودن درب های مراکز اتمی خود به روی بازرسان آژانس بین المللی اتمی، ضمن شفّاف سازی و جلب اعتماد جهانی، می توانند از وقوع حمله به ایران جلوگیری کنند، امّا گذشته نشان می دهد که آنان نوشیدنِ «جام زهر»را بر کامیابی در عرصه های سیاسی و نیز«قزّافیزاسیون» کردن سرنوشت شان را بر کنار رفتن ِ آرام، مسالمت آمیز و تأمین بخش، ترجیح می دهند!

بر این اساس بود که سال پیش در نامه ای به سناتور «لیندسی گراهام» سناتور جمهوريخواه آمريكا، مخالفتم را با هر گونه حمله به تأسیسات اتمی، صنعتی و مردم ایران، اعلام داشته ام. آن نامه اینک، درآستانهء حملهء نظامی به ایران، می تواند خطاب به رهبران آمریکا و فرانسه و انگلیس بشمار آید، این نامه، همچنین و خصوصاً، می تواند خطاب به آقایان «شیمون پرز»، «ایهود باراک» و دیگر سران کشور اسرائیل باشد، اسرائیلی هائی که با ملّت بزرگ ایران دوستی تاریخی و دیرینه دارند. به عبارت دیگر: سران و رهبران اسرائیل در حمله به ایران باید بیاد«کوروش بزرگ» و نجات قوم یهود از اسارتِ «بُختُ النّصر» عمل کنند نه به صورت «صدام حسین». بنابراین: هر گونه حملهء نظامی به مردم و مراکز صنعتی ونفتی ایران، باعث کینه و نفرت دیرپای ملّت بزرگ ایران نسبت به اسرائیل، آمریکا و همپیمانان شان خواهد شد.

علی میرفطروس
بوستون، آمریکا

***

نامه اى به سناتور لیندسی گراهام

* مشکل منطقه و جهان، پایگاه های اتمی ایران نیست، بلکه مشکل اساسی، خود ِرژیم جمهوری اسلامی است که با سوءاستفاده از درآمدهای سرشار نفت، در فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و ... ایدئولوژی کینه و نفرت و مرگ منتشر می کند، ایدئولوژی هولناکی که اینک در منطقه و جهان در تدارک یک «هولوکاست اسلامی» است.

*تنها و تنها با کوبیدن پایگاه ها و ستادهای سرکوب حکومت اسلامی و برداشتن سقف سرکوب و ترس و تهدید و در نتیجه: با خيزش مردم ایران و سرنگونی این رژیم ضد ایرانی و ضد انسانی بدست آنان است که می توان شاهد استقرار آرامش و صلح و ثبات در منطقه و جهان بود.

سناتور لیندسی گراهام عزیز!

بعنوان یک ایرانی و محقّق در تاریخ ایران و اسلام، از موضع گیری شجاعانۀ شما در کنفرانس امنیّت بین المللی «هالیفاکس» در کانادا، بسیار سپاسگزاری می کنم. متأسفانه دولت کنونی آمریکا با شناخت نادرست از ماهیّت رژیم اسلامی ایران ، فرصت های فراوانی را در گفتگو با مردم ایران و حمایت از مبارزات آزادیخواهانۀ آنان از دست داده است. مبارزات مردم ایران، خصوصاً در دو سال اخیر، گواه روشنی است که این رژیم قرون وسطائی، مشروعیّت و پایگاهی در میان مردم ایران ندارد و اینک، تنها به زور اسلحه و سرکوب های خونین و هولناک به حکومت خود ادامه می دهد.

بنابراین: هر حمله ای که پایگاه ها و ستادهای سرکوب رژیم ایران را بقول شما «اخته» کند، باعث رضایت و شادمانی مردم ایران خواهد بود و به آنان فرصت خواهد داد تا بدون ترس از سرکوب پاسداران رژیم، به خیابان ها ریخته و خود به حیات این رژیم فاشیستی نقطۀ پایان بگذارند.

روشن تر بگویم: دولتمردان آمریکا باید بدانند که مشکل منطقه و جهان، پایگاه های اتمی ایران نیست، بلکه مشکل اساسی، خود ِرژیم جمهوری اسلامی است که با سوءاستفاده از درآمدهای سرشار نفت،اينك در فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و ... ایدئولوژی کینه و نفرت و مرگ منتشر می کند، ایدئولوژی هولناکی که در منطقه و جهان در تدارک یک «هولوکاست اسلامی» است.

سناتور گراهام عزیز!

بعنوان یک ایرانی و محقّق تاریخ ایران و اسلام یادآور می شوم که جامعۀ کنونی ایران نه افغانستان است و نه عراق و فلسطین و لبنان، بلکه جامعۀ کنونی ایران با یک نیروی عظیم 70 درصدی جوان و پویا، ارتش آگاه و نیرومندی است که خواهان آزادی، صلح، رفاه و دموکراسی است. از این نظر - چنانکه مبارزات ستایش انگیز و بدور از خشونت دو سال اخیر نشان داده - جامعۀ مدنی ایران قابل مقایسه با هیچیک از کشورهای خاورمیانه نیست.

بنابراین: می توان و باید این «ارتش آگاه و نیرومند جامعۀ مدنی» را به حساب آوُرد و بر آن تکیه کرد. بر این اساس، اعتقادم دارم که تنها و تنها با کوبیدن پایگاه ها و ستادهای سرکوب حکومت اسلامی و برداشتن سقف سرکوب و ترس و تهدید و در نتیجه: با خيزش مردم ایران و سرنگونی این رژیم ضد ایرانی و ضد انسانی بدست آنان است که می توان شاهد استقرار آرامش و صلح و ثبات در منطقه و جهان بود.

با چنین اعتقادی، ضمن سپاس و ستایش از موضع گیری شجاعانۀ شما در کنفرانس «هالیفاکس»، یادآور می شوم که ملّت بزرگ ایران در این لحظات حسّاس و دشوار، هیچگاه حمایت های بیدریغ شما و سناتور مک کین را فراموش نخواهد کرد.

با احترام و به امید آزادی ایران
علی میرفطروس
بوستون،2010/11/8

First published in iranpressnews.com


Share/Save/Bookmark

 
long live Iran

To the interest of the authour who published fake data!!

by long live Iran on

To the interest of the authour of this post who had no idea about the real casualty of a probable attack against Iran. I guess he can extract correct data from BBC news now and not follow the imaginary data!

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/11/111123_l10_ag_possible_iran_attack.shtml

Long Live IRAN for Ever.


long live Iran

Interesting link about fake data for starting war against Iran!

by long live Iran on

It is interesting to hear what Simon Hersh says about the role of Amaneo, US and Israel in convincing other countries to war against Iran:

//www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/11/111121_l72_hersh_iv.shtml


rashid

مشوقین و توجیه گران حمله نظامی به ایران چه می گویند!؟

rashid


این را هم ملاحظه بفرمائید   //www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=416...

anthonykhi

vatan

by anthonykhi on

vatan


Aria

Syria - Assad's days

by Aria on

Assad’s days are numbered, thanks to a series of actions including international sanctions and condemnations, regional isolation, covert operations (defecting soldiers attacking military and intelligence bases), opposition movement gaining political momentum by being recognized by EU.  At some point direct military action by Western powers will intervene in support of the opposition as Assad’s government will not just walk away as Qaddafi’s government did not go away peacefully. 

 

What Dr. Mirfetros is recommending will eventually take place in Iran, maybe not tomorrow or six months from now.  But, it will eventually.

 

Assad will go.   Hammas and Hezbollah (currently financed by the Iranian people’s funds) will become orphans.  Iran will lose  its only regional backer, Syria, and military action will become easier thereafter.

 

Suggesting smart target selection is not immoral considering what IRI has done to Iran and Iranians during past 33 years. 

 

The challenge will be for the West to curb and re-align the economic interests of China and Russia in Iran, this is the ultimate challenge.

 

Regardless of those who disagree with Mr. Mirfetros’ position, the reality he is recommending has already been drawn up and will be implemented in Iran.

 

For now the focus is on Assad. Mullah’s will be next.

//news.yahoo.com/syria-faces-army-defectors-worldwide-isolation-204410677.html


aynak

Are you folks actually trying to make sense of Mirfetroos?

by aynak on

Mirfetroos, is beyond our earthly understanding and analysis. You just have to read and appreciate his wisdom without thinking (that's required).
"با افشای طرح ترور سفیر عربستان سعودی و احالهء آن به سازمان ملل متحد، ارائهء گزارش معتدل احمد شهید، گزارشگر ویژهء سازمان ملل متحد دربارهء نقض فاحش و مستمّر حقوق بشر در ایران، گزارش اخیر دبیر کلّ آژانس بین المللی اتمی مبنی بر ماهیّت نظامی فعالیّت های اتمی ایران و... بنظر می رسد که اینک پازل حملهء نظامی به ایران کامل گردیده "
Any reader should know the level of sophistication exhibited by the Doctorate of Honor, in the above paragraph alone as that would make reading further really unecessary.
Key points, in case you guys are too slow to get it:
Because of:
-Assassination plot on a Saudi on U.S soil
-Human rights abuses/violation by Islamic Regime
-Number of people who die in car accidents every year
-The polluted air in many cities in Iran,
U.S/Israel should bomb the fck out of Iran (they are getting killed anyway, Dr. argues, what is a few million more).
The Doctor then fully uses the experience of Iraq and Afghanestan, to show, how another war started by U.S will give Iranian people what they need, and also help U.S. too, with precise economic facts as well as military analysis, not to mention political/social long term short term impact.
Now if that is not strategic thinking, if that is not out of the box approach to problem solving , if that does not show the level of brilliance of the doctor, what else does?


long live Iran

Rashid, I agree with his student.

by long live Iran on

I totally agree with his student that this guy can not understand the situation and analyse it properly. This is obvious from his statistic figures on dead toll and his analysis and conclusion. I can hear that he just try to convince us that we should agree with war.


rashid

یکی از شاگردانش

rashid


این پیوند را هم میتوانید مطالعه بفرمائید   //iranglobal.info/I-G.php?mid=2-71452

comments

Is war the only solution?

by comments on

I don’t think a war is the only solution to make those criminals less stubborn and less criminals.  They can easily be shaken by an improvement in human rights issues.  We have seen many examples of Iranians who have been shaken, and now they help a movement in abroad.  The question is how/who is willing to fund a change or an improvement in human rights subjects in Iran.

I object that Islamic Republic is among the least liked at abroad.  Perhaps, among those nations that we wish to be loved.  I have several experiences that several nationalities expressed their “like” towards Ahmadinejad and Khameneii including Somali a taxi driver in Minnesota, Russian colleagues.  My response to all was if they were joking.

p.s. I suggest the blog writer to have a natural photo of himself.  The above photo is an activist look photo for his information.  A photo could look like a politician, an artist, an actress and etc. 

"It's not about what we believe. It's more about how we behave and influence." Comments


rashid

به کجا ، به چه قیمتی ؟

rashid


عنوان این مقاله یا نوشته و یا شق القمر (چرا حملهء نظامی به رژیم ایران!؟ هیچ ایرانی حاضر نیست کمترین خدشه و خراشی بر تمامیّت اندام «مام میهن» وارد آید، امّا...) یک حکایت دارد و خودش حکایتی دیگر. عنوان بوی میهن دوستی میدهد و خود نوشته دعوت بیگانگان به ویران کردن بازهم بیشتر ایران.
این هم یکی از هزاران تلاش و مقدمه چینی به هدف تکرار الگوی لیبی و سوریه نیست؟
ویترینش زیباست، مثل بهار عربی، ولی پیام و دعوتش چطور؟ جنایتکارانه نیست؟
دلدادگی به بیگانگان سابقه ای بس طولانی دارد ولی تا بحال جواب داده که مشتاق باشیم ادامه یابد؟
چه فرق اساسی است بین اینکه در ایران به آتش جنگ دامن میزند و آنکه در آن گوشه دنیا مبلغ همان فاجعه است؟
گویا مسابقه ای شروع شده و گروهی تا دیر نشده میخواهند عزیز اربابان احتمالی
آینده شوند. از ما چه پنهان، لابد مزایائی دارد.
اگر نویسنده مقاله نظر اکثریت هموطنان خود رانمی پسندند تشریف بیاورند پاسخ دهند یا دست کم توجیه کنند.

Jahanshah Javid

Doesn't add up

by Jahanshah Javid on

I don't see a sound argument here. The writer is suggesting that he doesn't think that military action against Iran would cause more bloodshed than what we see every year as a result of road accidents. I don't understand the comparison or justification. War would be an ADDITIONAL cause of death and destruction, with wide-ranging political and economic consequences for the entire region.

The brutal theocracy in Iran must go. That is what the majority of Iranians clearly want, in my opinion. And it will be achieved in time, through the regime's own self-destructive policies, and unceasing struggle for freedom and justice by the people themselves. War would postpone that goal for a very long time, perhaps even decades.

At the same time, anti-war activists must realize that if Iran's key installations are bombed one day, it wouldn't be the sole fault of Americans, British or Israelis warmongers. The Islamic Republic is capable of defusing this crisis by a sincere diplomatic effort that would lead to a compromise. But the religious nuts who run the country are not only stubborn, but also provocative. Their nasty, murderous behavior has made the Islamic Republic among the least liked at home and abroad.


aynak

همساده محترم

aynak



بابا حالا ما "جهانیش" رو از قلم انداختیم.   فارسیش رو اگر بخواهید، کدام
یکی از نظر پزوهشی به نظر بهتر میرسه؟   "دانشگاه آمریکا" یا "دانشگاه
جهانی
آمریکا" ؟   بلاخره فراموش نفرمایید کمال هم نشین در ما هم اثر خواهد
کرد، و ما هم با همان دقتی که استاد در ذکر ماخذ و مدارک در اثرات علمی
خود استفاده می کنند بلاخره یک قلمی کم و زیاد میکنیم.   اصل محتوی است که
ماشالله استاد در این زمینه دریایی  است از دانش و بینش....

بجون خودم و شما تا یک سری بمب نزنیم اصلا درست نمیشه....  منتهی به پاس
خدماتی که ما برای قوم یهود کردیم باید ازشون خواست که درشت هاش رو برفستن
صاف بوخوره تو ملاج ملاها..... از اون کوچولو هاش هم اگر خورد تو سر ما،
نوش جون.   نیتش خیر باشه اتم بزنه-- هرچه از دوست می رسد نکوست.

 

 


hamsade ghadimi

عینک خان، چرا

hamsade ghadimi


عینک خان، چرا به american university اهانت میکنی‌.  ایشون از american global university دکترا افتخاری گرفته.  با ۲۰ هزار دلار میشه دکترای معمولی‌ از این دانشگاه اینترنتی گرفت ولی‌ ایشون مثینکه پارتیش با پرزیدنت ایرانی‌ این دانشگاه کلفته.  سوال اینه که این وب‌سایت گرامی‌ از این "مقاله" مضحکتر نمی‌تونست رو صفحهٔ اولش چاپ کنه؟


aynak

به به از دکتر افتخار میر فطروس

aynak


 

با تشکر فراوان از جناب  علی میرفطروس  - دارنده 
"دکتر افتخار"  از دانشگاه  طراز اول    "American University" که با مقاله
بی نظیر خود،   الحق موجب سرفرازی ما  ایرانیان  شده، و با دید نغز خود 
به افتخارت ملی ایرانیان افزودید.  مدتی پیش در همین سایت گفتگو در مورد
درایت و فضیلت سرشار حضرت عالی بود.   شخصا که با اثرات بی همتای شما در
مقوله هایی ناشناخته - مانند قیام ملی ۲۸ مرداد آشنا هستم، - و عمق مطالب
جدید که هیچ گاه تا کنون مطرح نشده و واقعا نیازمند پژوهش گر نابی مانند
شما بود و توسط شما روشنگری گشت- بسیار از شرفیابی خرسندم.   ممکن است برخی
از اهالی "Iranian.com" با شخصیت والا و  جهانی شما- آشنایی نداشته باشند،
، که البته مقاله بسیط شما خود موجب آشنایی آنها با  جهان بینی  ژرف و
نگرش  ناب شما  خواهد شد.    جسارت اگر نباشد، به چند نکته  در مورد مقاله
شما  که خود یک سند تاریخی است اشاره کرد  (البته ما کوچکتر از آنیم...)

دکتر میرفطروس:"دراین میان، تئوریسین های سابق و لاحق ِ«انقلاب شکوهمند
اسلامی» در «اطاق
های فکر» و با تئوری پردازی ها و تحلیل های ترسناک از «لیبیائی کردن
یاعراقی کردن ایران» ،ضمن تنزّل از «اصلاح طلبی» به «مصلحت
طلبی
»، عموماً، در سودای ادامه و استمرار رژیم اسلامی هستند!"
عینک: کاملا صحیح است. (تصور من این است که منظور شما "به حق" و نه "لا حق"
باشد، که البته، نوشته شما مانند دیگر اثرات درخشان شما، به قدری نافذ است
که در محتوی با تغییر "لا" (نه) به  "به" تفاوتی ایجاد نمیکند.   اصلا
اینکه با مشاهده تبلور آزادی و دمکراسی در عراق -- و درجه سعادت مردم ان
کشور که طبق آمار یونسکو حدودا [۱]۱،۴۰۰،۰۰۰۰ پناهنده فقط در ایران دارد که
از قرار معلوم علاقه ای هم به بازگشت به میهن آزاد شده خود ندارند؟! و
تعداد کشته شدگان و معلولین ان هم نامشخص است، و تازه، حکومت آن هم معلوم
نیست پس از نیروهای آمریکایی چه بلایی به سر اقلیت هایی که هنوز فراری نشده
اند خواهد آورد....   واقعا که این تئوریسین های بی شعور که لابد اگر
خواهان بمباران کشورشان نباشند حتما از قماش اصلاح طلب و مصلحت طلب هستند،
که در سودای استمرار رژیم اسلامی هستند کی می خواهند آدم شوند؟   مگر
افغانستان شکوفا شده را نمی بینند؟  مگر نشنیده اند که در لیبی آزاد شده،
صحبت از برقرای قوانین شریعت است؟
دکتر میرفطروس  سپس به آمار مرگ ناشی از آلودگی هوا و تصادفات رانندگی ....
می پردازند  و چنین نتیجه می گیرند که بابا اینها که رفتنی هستند حالا چه
به دلیل آلودگی هوا چه به دلیل بمباران آمریکایی ها و اسراییلی ها؟    که
این خود اوج بینش فرا انسانی ایشان را نشان می دهد.
عینک:  همان گونه که برخی از خوانندگان این مقاله یاد آواری کرده اند،
افرادی که خواهان چنین حملاتی هستند، اکثرا خود در خارج زندگی می کنند که
البته من اطمینان دارم که جناب میرفطروس این حمله هوایی و موشکی را هیچ
گونه ا خود و خانواده دریغ نمی دارد.  به هر صورت، چون نگارنده، از اهل
فامیل و دوست و آشنا بسیار در ایران دارد، که برخی نه به خواسته خود بلکه
به دست روزگار در فاصله چند صد متری پایگاه های نظامی حکومت که در وسط شهر
قرار گرفته  زندگی می کنند، طبعا از خدواند متعال خواهانم که در صورت چنین
حمله ای- خود جناب دکتر و خانواده محترم ایشان هم در نزدیکی یکی از این
اهداف موشک و خمپاره قرار گیرند. 
دکتر میرفطروس با درک سرشار  خود از سرنوشت صدام و شاه و قذافی  که چه
مقاومت کردند و چه فرار را بر قرار ترجیح دادند - در نهایت با ذلت و خواری
از دنیا رفتند، انتظار حمله به سران حکومتی که بسیار از قذافی و صدام هم در
نزد غرب منفور تر شناخته شده اند  را دارد؟   یا مقاومت تا مرگ؟   اینجاست
که تحلیل و پژوهش دقیق دکتر، با برسی کامل نیروی نظامی حکومت اسلامی - چه
از نظر تعداد چه از نظر نیروی تخریبی و چه از نظر قدرت گسترش جنگ توسط
ماهواره های سوریه و حزبالله .... به این نتیجه قطعی می رسد که بلاخره این
تنها راه است،  و بهترین  روش.

اگر تا کنون به تشابهات روشی و تحلیلی دکتری میرفطروس با دکتر دیگری که در
صدر کشور است و مانند دکتر میرفطروس مدرکی معتبر و هوشی تیز و پی نبرده
اید، جا دارد که به جمع هواداران یکی از این دو بپیوندید. نکته جالب در
مورد هر دو دکتر اتخاذ روشی است که در نهایت تنها از طریق یک جنگ تمام عیار
به نتیجه خواهد رسید،  البته نتیجه نهایی آن  کمتر ا ز آن  اهمیت دارد که
ذهن دکترها را به خود مشغول نماید.

 

[1]//en.wikipedia.org/wiki/Refugees_of_Iraq

 

 


divaneh

The evidence is here

by divaneh on

The indisputable evidence that you have presented about the road accidents and the pollution in Iran has convinced me that the Syndicate of Lorry Drivers and the buses of Sherkat Vahed are legitimate military targets.


Sepidar

"Bomb Bomb Bomb Iran"

by Sepidar on

Is the author referring to the "Bomb Bomb Bomb Iran" tune by senator McCain as the "Hamayate Bidarigh" in his letter to Senator Graham?


sheyda33

I would like to ask you

by sheyda33 on

I would like to ask you similar question. Have you recently lived in Iran? If you could live 6 months and still believe in the same views, I'll accept whatever you say. By the way, no Iranian talks about WAR On Iran! Action against the Islamic regime that is destroying Iran on all aspects, is not acting against Iran!


Shemirani

Bad o Badtar .....

by Shemirani on

Aghaye Mirfetros,Ba sepas az pajooheshaye shoma, tamam goftar shoma sahih mibashad, Iranian daran rizeh rizeh az beyn miravad ....

What is the choice we have now ?  a mini hiroshima and a mini tchernobyl ?

in my opinion,even a surgical bombing of nuclear plants can cause  a radioactivity desaster !!! generationssss will badly suffer of this silly decision !

and in other hand, nuclear program in hands of crazy mullahs will probabily cause a Tchernobyl with the same consequences on population for decades !

 

That's why War is not the answer, and dealing with mullahs is not the answer either !! we don't want a Bad o badtar choice anymore !!

BOYCOT IRAN'S REGIME and HELP IRANIANS TO OVERTHROW IT


long live Iran

Just a Question.

by long live Iran on

Just a Question to whom agree to war on IRAN! Would you ask war on Iran if you were living in IRAN now? Honstly reply to this question to yourself not anyone else.


hamsade ghadimi

i think the primary reason

by hamsade ghadimi on

i think the primary reason this poorly written article was featured prominently on i.com was to draw parallel to the heartfelt letter featured earlier by "activists" (//iranian.com/main/2011/nov/mr-obama-help-iranian-people).  now, the pro-regime crowd can put this author and the "activists" in the same bin and make fun of them.  there's a certain lobby group that doesn't like competition and this type of article is ideal fodder for them to make themselves look competent.

the author's cheeky letter to senator graham really cracked me up. after reading his bio on his personal webpage, i even laughed harder.  even with his aggrandizing marketing of himself, he sounds like a failed academician with his highest achievement of an honorary phd from a fake internet university (amrican global university).  kudos to i.com for finding the most ridiculous article against iri.


Arj

Only if!

by Arj on

...Syria had oil, it would've been done alreay by now!!!


Veiled Prophet of Khorasan

Arj

by Veiled Prophet of Khorasan on

 

You are right and no surgical attack will do anything. Both Israel and USA know it. In 2009 there was an opening to get a Libya thing going. But the mood is not there right now. It does not mean it will never happen.

I think they are focusing on Syria now and not Iran. Before Iran several things need to happen. 

  • Libya transition to a stable regime without disintegration.
  • Egypt do the same.
  • Syrian regime be toppled and follow the other two.

Then people in Iran will take heart. Realize it is possible to topple IRI. Specially if they rise they may count on NATO air cover and support. Ideally the IRI will be toppled by Iranian protesters as was in Libya. NATO would take out the Basiji.

The one major issue is that of separatists which US must disavow. Obama or whoever is president must openly say "USA recognizes international borders and integrity of Iran". That takes away the one card IRI has.

But for now the focus got to be on Syria and its revolution. Plus stabilizing Egypt and Libya. A good result in those three will be a huge boot to opposition in Iran. And a huge setback for IRI and Obama knows it very well.


G. Rahmanian

Let's Learn From "Uncle Ho!"

by G. Rahmanian on

“The last time the Chinese came, they stayed a thousand years. The French are foreigners. They are weak. Colonialism is dying. The white man is finished in Asia. But if the Chinese stay now, they will never go. As for me, I prefer to sniff French shit for five years than to eat Chinese shit for the rest of my life.”—Hồ Chí Minh, 1946! Iranians are sick and tired of the shi... dictatorship managing their affairs. Infringement of civil rights of Iran's citizenry by the dictatorial regime of the mullahs and their goons has been extended to include the higly regulated Islamic ritual of manually wiping one's ass!


Arj

Cost benefit analysis!

by Arj on

People of Syria did not have it nearly as bad as we do (e.g. mandatory hejab/fasting, alcohol ban, public floggings or executions, and Saharia law in general...), yet they took to the streets to defend their democratic rights and so far have sacrificed 3000 lives, and will do more until they get rid of their dictator. Yet, our "activists" wait around to cheer the foreign troops invading our land by providing rationalizations for the probable collateral damges!

Nonetheless, the question one may ask oneself is; will a military attack on Iran automatically solve the problems, or bring IRI down, or at least incapacitate its nuclear capabilities? The answer is; not with any "surgical" aerial attacks (even if done by the U.S. or NATO)! In all likelihood, what it takes to topple IRI militarily, would be a long, hard fought all out war that would dwarf OEF and OIF! Let's not forget that even in Libya, it was the Libyans who fought the street battles on the ground themselves (albeit "by the grace of god and pressure of the market place," as Roger Waters would put it!) rather than waiting around for NATO to fight their war for them!   


Oon Yaroo

To bring down IRR, all options must be on the table including...

by Oon Yaroo on

targeted military strikes on its command and control and killing machinery.

If the regime supporters choose to form human shields to protect their Rahbar and IRR's operational centers then they would be a legitimate target to go after!

IRR does not speak or understand any language except the language of force. 

The sooner the better!


Veiled Prophet of Khorasan

The same or even worst will

by Veiled Prophet of Khorasan on

The same or even worst will happen to you if you do these things in Saudi. So why do not you declare war against Saudi? ;)

1) I do not care about Saudi because it is not my nation. Saudi is none of my business. I have no plans to go to Saudi. But I feel for the poor suckers who live there. But it is not my problem.

2) I am not declaring war against anyone. If you read my posts you know I am not for war. My point is that I have no love for IRI. To me it is an occupation regime. It is not Iranian and is not legitimate. It has no more legitimacy to me than a US occupation. 

 


long live Iran

Long Live Iran

by long live Iran on

Hope you find it interesting.

//iranian.com/main/blog/shohre-23


long live Iran

Veiled Prophet of Khorasan

by long live Iran on

Veiled Prophet of Khorasan

The same or even worst will happen to you if you do these things in Saudi. So why do not you declare war against Saudi? ;)


Fesenjoon2

the latest product of Iran's 7000 year history

by Fesenjoon2 on

Women have just been banned from going skiing without their husband's presence:

//www.dw-world.de/dw/article/0,,15520966,00.html?maca=per-rss-per-nachrichten-5894-xml-mrss

Girls under 18 are also banned from skiing resorts from now on. The Police will persecute all who do not adhere to the law from now on.

Congratulations!

I'd rather be with a neocon ANY DAY than an Islamic animal from the women hating cave called the Islamic Republic of Iran. 


Veiled Prophet of Khorasan

Mehrdad

by Veiled Prophet of Khorasan on

 

Do you really think it is wise to take a gun and be off to Evin. What will happen to a person who does that. Is there any chance of victory. I live in the real world not in a fantasy one.

There is nothing offensive about calling a spade what it is. The same goes for a soldier fighting against a tank with 20 times the range of his gun. It is suicidal. There is a difference between bravery and recklessness.

If I did want to break someone out of Evin I probably just bribe the judge. It is a lot more effective and likely to succeed. The idea is to succeed not to be a martyr. At least that is my idea.