عمل زشت و وحشیانه ی شلاق زنی


Share/Save/Bookmark

All-Iranians
by All-Iranians
12-Apr-2012
 

 

شلاق‌زنی یا زدن تازیانه به عمل اصابت دادن یک تازیانه یا شلاق به بدن انسان یا یک جانور به منظور وارد آوردن درد و شکنجه دادن گفته می‌شود. شلاق‌زنی نوعی تنبیه است که معمولاً به دستور دینی، از سوی برده‌داران و بیماران دگرآزار اجرا می‌شود. در دین اسلام نیز مواردی وجود دارد که شلاق زدن به عنوان جزای فرد خاطی اجرا می‌شود که به آن حد زدن گویند.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D9%84%D8%A7%D9%82%E2%80%8C%D8%B2%D9%86%DB%8C

حد زدن در برابر کارهای خلاف عفت و اخلاق اعمال می‌شود و کیفر ثابت و مشخص دارد. در قانون مجازات اسلامی، تخلفاتی که موجب حد زدن می‌شود، نام برده شده‌اند.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%AF_(%DA%A9%DB%8C%D9%81%D8%B1)

قانون مجازات اسلامی ایران مهمترین مجموعه قوانین کیفری در جمهوری اسلامی ایران است که در ۸ مرداد ۱۳۷۰ توسط کمیسیون امور قضائی مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۷ آذر ۱۳۷۰ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید شده است. این قانون ۴۹۷ ماده و به همراه قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) ۷۲۹ ماده دارد و کلیه قوانین مغایر پیش از خود از جمله قانون مجازات عمومی سال ۱۳۰۴ را ملغی اعلام کرده‌است. این قانون از سال ۷۰ تا کنون به طور آزمایشی در حال اجراست. آثار فقهای شیعه و پیش از همه شرائع الاسلام، جواهرالکلام و تحریرالوسیله منابع تدوین قانون مجازات اسلامی بوده‌اند. تحریرالوسیله اثری از روح‌الله خمینی به زبان عربی شامل فتاوای وی در تمامی ابواب فقه به روش غیراستدلالی است. وی این کتاب را بر اساس کتاب وسیلة النجاة ابوالحسن اصفهانی نوشته است.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86_%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AA_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

در قانون مجازات اسلامی، تخلفاتی که موجب حد زدن می‌شود، بقرار زیر است
زنا: آمیزش جنسی زن و مرد بدون ازدواج
لواط: آمیزش جنسی مقعدی دو مرد
مساحقه: آلت‌مالی دو زن
قذف: نسبت دادن ناروای زنا یا لواط به شخصی با لفظ صریح.
خروج: شورش علیه حاکم اسلامی.
ارتداد: خارج شدن از اسلام
شرب خمر: نوشیدن مشروبات الکلی یا آبجو.
سرقت: دزدی بیش از ربع دینار.
قطع طریق: راهزنی
//fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%AF_(%DA%A9%DB%8C%D9%81%D8%B1)
رئيس قوه قضائيه ی ایران مجازات شلاق را يکي از بهترين و حقوقي ترين و عادلانه ترين مجازات ها دانست. به گزارش ايسنا، هاشمي شاهرودي که در برنامه گفت وگوي ويژه خبري شبکه دوم سيما حضور يافته بود، با بيان اينکه قضات ما تحت تاثير برخي از تبليغات صوري دنيا، شلاق را نمي پسندند، تصريح کرد؛ به نظر من اين مجازات بهترين مجازات است، چون فقط نسبت به مجرم انجام مي شود و خانواده اش تحت تاثير آن قرار نمي گيرند. مخصوصاً اگر با تشهير توأمان شود زيرا اثر بازدارندگي اش بيشتر است.
//donbaleh.com/link/26067

بخشی از سخنان و خاطرات دکتر محمد ملکی، اولین رییس دانشگاه تهران پس از انقلاب، که در مصاحبه با دانشجونیوز پیرامون اجرای حکم شلاق بر بدن دانشجویان، پیمان عارف و امین نیایی فر، بیان شده است:

"یکبار که در بازجویی بودم، بازجو سئوالی از من کرد و جوابی برایش نوشتم که به مذاقش خوش نیامد. بازجو که پشت سرم کنار صندلی رو به دیوار ایستاده بود، پس از خواندن جواب ، چنان با دو دست به سرم کوبید که مدتی گیج بودم. او شروع به فحاشی کرد و بعد ورقه بازجویی را برداشت و از اتاق خارج شد. پس از چند دقیقه برگشت و آنچنان وحشیانه دستم را کشید طوریکه پایم لای صندلی گیر کرد و با صندلی روی زمین ولو شدم، یک لگد به من زد و مرا کشید به طرف در خروجی اتاق. از درد لگد و مشتی که به سرم زده بود منگ بودم. مرا از راهرو برد جلوی اتاق شکنجه که قبلا بارها آنرا زیارت کرده بودم. یک دستش در دست من و با دست دیگر ، در اتاق شکنجه را باز کرد. من نتوانستم با بودن چشم بند داخل اتاق را ببینم، بازجو چیزی گفت و در را بست. به من گفت: فوری با دو دست و دوپای کاملا باز اینجا بایست. ایستادم ، دستها و پاهایم را تا حدی که می شد باز کردم ولی او قانع نبود پاهایم را با لگد چنان باز کرد که نزدیک بود تمام جوارحم گسسته شود. چند دقیقه به چند دقیقه می آمد تا ببیند دست ها و پاهایم را جمع نکرده باشم، مدتی این وضع طول کشید از درد بخود می پیچیدم تا اینکه دستم را گرفت با هم داخل اتاق شکنجه شدیم.
مرا به طرف تخت برد به زور خواباند و پاهایم را داخل قلابهایی که از سقف آویزان بود قرارداد. از زیر چشم بند، نظری به اطراف اتاق انداختم. دیدم در اطراف اتاق ، تعداد زیادی زندانی از سقف آویزان هستند، بعضی ناله می کردند، بعضی بی هوش بودند. منظره ی عجیبی بود. انسانهای قپانی شده. یاد دورانی که بعنوان استاد تغذیه به کشتارگاه تهران برای بازدید می رفتم افتادم. چون خودم یک بار از سقف آویزان شده بودم، درد آنها را که غالبا جوانان زیر ٢۵ سال بودند خوب حس می کردم. تخت آماده شد جوانی در اتاق نیمه تاریک که بوی چرک و خون آن را پر کرده بود کابل برداشت و به جان پای من افتاد. کسی به او گفت : شروع کن ١٠٠ عدد ، با قدرت تمام. جوانک ، بسم اللهی گفت و شروع کرد. او با تمام توان می زد. گاهی الله اکبر می گفت و تعداد کابل ها را می شمرد. اگر کابلی کمی آرام به پایم می خورد، آنرا نصف کابل حساب می کرد و با یک کابل دیگر آنرا کامل می نمود. نمیدانم کی و در چندمین کابل بی هوش شدم. وقتی از تخت مرا پائین آوردند برای اینکه پایم زیاد باد نکند و نترکد مرا مجبورکرد تا مدتی روی پاهایی که احساس می کردم به وزن کوه هست دویدم و هرگاه از زور درد کمی می ایستادم، همان جوانک با کابل به بدنم می زد و وادارم می کرد حرکت کنم. لازم به یادآوریست که این جوانک پاسدار بنام مصطفی ، کسی بود که به اتاق ما در بند آموزشگاه می آمد و پیش من درس انگلیسی می خواند! موقعیکه کابل می زد و می شمرد و الله اکبر می گفت صدایش بنظرم آشنا آمد. بعد از مدتی او را در قزل حصار دیدم و سئوال کردم آیا او بود که به من صد ضربه شلاق زد، گفت بله. گفتم چرا آنقدر محکم، گفت: به من گفته بودند هرچه محکم تر بزنی خداوند بیشتر از تو راضی خواهد شد!
وقتی نگهبان دستم را گرفت تا از اتاق شکنجه خارج کند، اینجا بود که داستان پا و دمپایی که بچه ها تعریف می کردند، برایم پیش آمد. هر چه تلاش کردم پاهای ورم کرده ام را طوری به داخل دمپایی بچپانم نشد که نشد. نگهبان که در این زمینه تجربه بسیار داشت با مسخره بازی به من گفت: حاجی دمپایی ات مگه کوچک شده؟ گفتم، برادر دمپایی ام کوچک نشده، پایم بزرگ شده.
این ماجرا را برای فرزندان دانشجویم که شلاق خورده اند و شکنجه شده اند گفتم تا  از آنچه بر سر نسل قبل از آنها آمده آگاه شوند و بدانند چه حوادثی برای هزاران جوان و دانشجوی زن و مرد در این سه دهه پیش آمده. بدانید برای رسیدن به آزادی و یک جامعه ی عاری از ظلم و بیداد هزینه زیادی داده شده است".
//en-gb.facebook.com/note.php?note_id=10150436044676337

شلاق زدن زنان : حکومت اسلامی و اسلام گرايان نه با دفاع از حقوق مردم بلکه با پايمال کردن حقوق مردم مشخص ميشوند. تلاش آنها برای تصرف قدرت درهمه جا قبل از هرچيز با زن ستيزی و سرکوب حقوق زنان آغاز شده و به نسبت قدرت گيری شان با گسترش دامنه سرکوب به همه حوزه های مدنی و سياسی ادامه پيدا ميکند. اين امر فقط به طالبان های ايرانی و افغانی و پاکستانی و عراقی محدود نمی شود. در دهه های اخير در اغلب کشورهای اسلامی ادغام قوانين شريعت در حکومت حتی توسط سياستمداران غير اسلامی هم به منظور محدود کردن دمکراسی و تهی کردن قوانين مدنی از مضمون آن به کار گرفته شده است... هم اکنون در مالزی نمونه گويايی در جريان است. در اينجا يک بار ديگر می بينيم اين سياستمداران مرتجع و محافظه کارند که برای حفظ موقعيت و منافع خود به يک شگرد قديمی روی آورده اند: باز کردن راه اسلامگرايان زن ستيز، سرکوب زنان و تبديل زن ستيزی به وسيله ای برای محدودکردن حقوق مردم و بيرون راندن مخالفان از ميدان.
در ٢٢ فوريه سال ٢٠١٠  وزير «مسايل زن، خانواده و توسعه اجتماعی» دولت مالزی اعلام کرد که در نظر دارد يک «کنفرانس بين المللی دررابطه با شلاق زدن زنان » ترتيب دهد ... تيمور نبيلی گزارشگر الجزيره که ماجرا را دنبال ميکند نوشته است از آنجا که «تبادل اطلاعات» که وزير مالزی اعلام کرده از چند مکالمه تلفنی فراتر نمی رود و خود موضوع اعلام شده هم نشانی از روشنگری ندارد و به نظر نمی رسد حتی بحث جالبی درگيرد، اين سوال ايجاد ميشود موضوع چيست؟
برای پاسخ به اين سوال بايد اندکی به عقب رفت. در ٩ فوريه  همان سال يکی از وزاری دولت مالزی اعلام کرد سه زن را به جرم رابطه نامشروع در زندان زنان کاجانگ شلاق زده اند. خبر تنها بعد از اجرای شلاق پخش شد. اين نخستين بار است که حکم شلاق در مالزی به اجرا در می آيد. هنگام شلاق زدن نمايندگانی از وزارت کشور و مقامات بخش اسلامی وزارت دادگستری حضور داشتند. وزير کشور در اين رابطه گفت:«اميدوارم از اين موضوع تعابير نادرستی به عمل نيايد تا قداست اسلام خدشه دار نشود. مجازات به منظور تربيت مجرمان صورت گرفته تا به اشتباه خود واقف شوند و به راه راست بازگردند.» او همچنين تاکيد کرد شلاق آسيب جسمی به زنان وارد نکرده است.به عبارت ديگر جناب وزير آسيب ماندگار جسمی را رد اما به اثر ماندگار آسيب روانی کتک خوردن در ملاء عام افتخار ميکند و ميخواهد به کمک آن شان دين را نجات دهد! سه زن قربانی را نيز وادار کردند که بگويند شلاق زدن به نفع آنها بوده است و جای جرح و ضرب در بدن آنها نمانده است.
//jahanezan.wordpress.com/2010/03/01/tanin-79/

علیرضا میبدی در یکی از اشعار خود گفته است:
تازی وکینه توزی ، بخل وسیاه روزی
نفرین بر انکه عدلش با تازیانه باقی ست
عصر دگر بر آید این نیز هم سر آید
گر نیستت یقینی حدس و گمانه باقی ست ...
//iranian.com/main/blog/all-iranians-10

تصاویر شلاق زدن زنان
//jahanezan.files.wordpress.com/2010/03/cane2502.gif
//www.asriran.com/files/fa/news/1388/1/15/108310_208.jpg

تصاویر شلاق زدن مردان
//4.bp.blogspot.com/-QXdPFegRwdU/Tq1eCEJ06TI/AAAAAAAAAQc/W1qhzRSMpTA/s1600/Aref.jpg
//sites.google.com/site/godboy313/islam-iran-khomeini-khamenei(2).jpg


نظر شما چیست؟


Share/Save/Bookmark

more from All-Iranians
 
All-Iranians

حكم تظاهرات بر عليه حاكم مسلمان چيست؟

All-Iranians


//www.islampp.com/index.php?id=144&ftwid=14134

در قانون مجازات اسلامی، شورش علیه حاکم اسلامی موجب حد زدن می‌شود


All-Iranians

که تازیانه فرود آمد

All-Iranians


محمدرضا شفیعی کدکنی

که تازیانه فرود آمد و باز شکوه نکرد
کجای اطلس تاریخ تو می خواهی
به آب حرف بشویی و قصر قیصر را و تاج خاقان را ؟
و تازیانه فرود آمد و باز شکوه نکرد
حروف : مبدا و فعل اند و  فعل : آب و درخت
و سبزه و لبخند و طفل مدرسه و سیب / سیب سرخ خدا
من این عفونت رنگین را به آب همهمه خواهم شست ...
//www.jasjoo.com/books/new-poems/mohammadreza_shafie_kadkani/69/1741


All-Iranians

Jenab Anglophile

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for the poem. You may also like to view this

//iranian.com/main/blog/all-iranians-78#comment-488449


anglophile

محمدرضا شفیعی کدکنی (م.سرشک)

anglophile


وقتی که بر چوبه ی دار 

مردی 

به لبخند خود 

صبح را فتح می کرد 

و شحنه ی پیر با تازیانه 

می راند خیل تماشاگران را 

شعری که آهسته از گوشه ی راه 

لبخند می زد به رویت 

 

 

 //www.yasuhito.blogsky.com/category/cat-6/


All-Iranians

همه‌چیز دربارهٔ کیفر شلاق در قانون جمهوری اسلامی

All-Iranians



All-Iranians

Jenab Arash Kamangir

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for your input. You may also like to view this

//iranian.com/main/blog/all-iranians-37


Arash Kamangir

This is why IR's annihilation will relieve us all

by Arash Kamangir on

The sooner IR is annihilated the sooner we all be relieved and this is only possible through military intervention and a war agianst IR.


All-Iranians

Jenab Dr Nouri

by All-Iranians on

Thank you for your visit and for the poem. You may also like to view this

//iranian.com/main/blog/all-iranians-46


All-Iranians

نرگس محمدی از شکنجه در زندان اوین میگوید

All-Iranians



M. Saadat Noury

در زیر تازیانه ی جور ستمگران

M. Saadat Noury


 

آنجا ، همیشه زلزله ی ظلم بوده است
آنها ، همیشه زلزله از ظلم دیده اند
در زیر تازیانه ی جور ستمگران
روزی هزار مرتبه در خون تپیده اند ...
فریدون مشیری


All-Iranians

Flagellation

by All-Iranians on


All-Iranians

شلاق زدن بچه ها در مدرسه

All-Iranians


Jenab Azarbanoo  Thank you for your visit and for your input. You may also like to view this

 شلاق زدن بچه ها در مدرسه

//www.youtube.com/watch?v=uklADdCmULk


All-Iranians

شلاق زدن مردم گرسنه در ایران

All-Iranians


Jenab MRX1 Thank you for your visit and for your input. You may also like to view this

شلاق زدن مردم گرسنه در ایران

//www.youtube.com/watch?v=ii6HrgMrK7E


Azarbanoo

AI, Great blog about Barbariate ISLAM

by Azarbanoo on

Hoping Islam be vanished from IRANIANS' lives soon with collapse of IRR/IRI.


MRX1

It's love

by MRX1 on

It's called love Islam nabe mohammadi style.