خطبه من باب سوم سنه کتابت بلاگ یا رساله هفت پند


Share/Save/Bookmark

bayramali
by bayramali
29-Nov-2009
 

توضیح :این پست مربوط می شود به سومین سال نوشتن وبلاگم که مدتی قبل بود. بی مناسبت ندیدم این خطبه را که جهت توضیح بعضی از فوت و فن نوشتن وبلاگ است با شما قسمت کنم.انشالله که مثمر ثمر واقع شود))

دوستان و آشنایان٬  کاتبین محترم بلاگات ٬ قارئین عزیز٬ خلق عزیز وبلاگستان  

الیوم  سیّم سال است که این حقیر این بلاگ را کتابت می کند و البت از شما یاران موافق چه پنهان که دویستمین پست این وبلاگ هم است . و این اتفاقی است میمون و مبارک.  زین رو امروز خطبه ای  خواهم گفت جهت معارفه نوبلاگرین با این امر مهمه و البت مفتاح نصر در آن  و اشتهار در کتابت بلاگ.  چندان که بدانند با اعتصام به این امور پله های ترقی را به سرعت و طرفة العینی در خواهند نوردید .پس بر آن اهتمام کنند٬ باشد که رستگار شوند.

یکم - دوستان بدانید که بلاگر همواره از بالا بر دیگران می نگرد .همچون نگاه سلطان بر رعایا و عاقل اندر سفیه ٬ دیگران لیاقت جفت کردن کفشهای شما را ندارند چه رسد به همصحبتی و معاشرت باشما . اگر قدری سابقه فعالیت قبلی در جراید و طبع و نشر و یا در دارالصوت و تله ویزیون هم داشته باشید که زهی سعادت ! دیگران باید غلامی شما را کنند. پس همواره با تبخر و دیده تحقیر بر دیگران نگرید.

دیّم - علیکم به ناله٬ علیکم به ناله .  همانا بدانید که بلاگ نویسی که ناله نکند بلاگ نویس نیست . امر مقدس ناله و زنجموره از اهم امور بلاگت و بلاغت  باشد. همواره ناله کنید و خود را به دیپراسیون و افسردگی مبتلا نشان دهید . ولو در روضه فردوس و جنات اعلیین باشید و با حوران و غلمان مشغول ٬ناله کنید و از وضع موجود بنالید و خود را در آتش جهنم نشان دهید . در منتهای شادی و حتی اینکه در بعض اعضا عروسی و پایکوبی و دست افشانی برقرار باشد از صنعت شریفه "ننه من غریبم " غافل مباشید.

سیّم - چاک دهان را بازکنید و هرچه می خواهید از ادبیات چاروارداری و لسان اهالی غیور  چاله میدان و لغات سه نقطه استفاده کنید. الفاظ کاف دار ثلاثه !  را به کرات و بی جا و با جا  کتابت کنید و اسامی جمیل عورتین و اعضاو اسافل  و جوارح مربوطه را مکّرر تحریر کنید. افعال مرتبط به گشنی و جماع و قضای حاجت را با دلیل و بدون آن چنان نقل نبات استعمال کنید . همانا بدانید که انتولکچوالیته و تنورافکار بدون استفاده ار این الفاظ ممکن نبود و احدی به غنای فرهنگی و علم و فرهنگ شما مستحضر نخواهد شد.

چهارم - اگر از طایفه اناث هستید مکرر خاطر نشان کنید "مرد خوب مرد مرده است " اگر جزء ذکور هستید بر این نکته ابرام ورزید که " زن و اژدها هر دو در خاک به " . اگر از دسته یالغوزین و مجردان هستید بر ریش متاهلین بخندید سخت و اگر متاهل هستید بر حال زار مجردان متاثر شوید و بهر آنان دل سوزانید . بدانید و آگاه باشید که هر طایفه که از شما نباشند لاجرم جرء دسته  ضالین و خاسرون خواهند بود . شما خوبید. 

پنجم - دائما در حال قی و استفراغ و اسهال از افعال و اعمال  دیگران باشید . بر کردار٬ سلائق و گفته های دیگران خرده گیرید و آنان را به حماقت و گاگولی و ابتذال  متهم و حالتان از ایشان بهم بخورد . اگر استفراغ به شما دست داد شما با او دست ندهید.

ششم . همانا بدانید که قطب شمائید که زمین و کائنات و خلایق بر گرد شما می گردند .  دیگران دایره اند و شما نقطه پرگار ٬ شما هسته اید و دیگران  ذره  و دائم بر این قطب عالم بودن خویش تاکید ورزید و تاکید کنید اگر نبودید چهارستون وبلاگستان از هم می پاشید و فزرتش قنصور می گشت.

هفتم - از ابتذال ٬سطحی نگری ٬ اعمال بی کلاس و بی اتیکت ٬ اجتواد ! غافل نباشید ٬به دیده تحقیر بر آن ننگرید و گاهی بر آن اقدام کنید . بدانید این امور غذای روح و تسکین امراض ناشی از منورالفکری بیهوده و بدون استعمال است .اگر نیودن این امور که بهتر بود بشر سرش را بگذارد و بمیرد.

و دست آخر....

 اللهم اشفع کل مریض و اختم کل امور به الخیر و زید  قارئین وبلاگنا  و احفظ لنا و وبلاگنا من الفیلتر و من شر بلایا و الخناس و قوم الظالمین. السلام علیکم و رحمت الله و  برکاته.

                                                                    الاحقر :شیخ بایرام

                                     www.bayramali.blogfa.com


Share/Save/Bookmark

more from bayramali
 
Jahanshah Javid

Tabreek!

by Jahanshah Javid on

The Best Guide to Iranian Blogging! Congratulations on your 200th blog. Enshala will long enough to celebrate your 200,000th :o)


Fouzul Bashi

bayramali - All talk and no action ;) looooool

by Fouzul Bashi on

صفا آوردی سرور:)  شما  بی استعدادی این  سرکار عالیه  بانو ایراندخت را معیار قضاوت این وبسایت نفرمایید.  بلاگ گران آبدیده - از همه نظر :) -  و استعداد های شکوفایی داریم.  یقینا توصیه های جنابعالی موجب خوشنودی و امیدواری بسیاری خواهد شد و اذعان بر اینکه در صراط مستقیم طی طریق می نمایند.  قربان قدمت برادر. 


IRANdokht

بایرام علی‌ عزیز

IRANdokht


بایرام علی‌ عزیز بلاگر موفق سومین سالگرد بلاگ شما مبارک!

مدتها بود می‌خواستم با جدیّت بیشتری بلاگ بنویسم ولی‌ هرکاری می‌کردم موفق نمیشدم. پنداری تو خونمون نیست، کاریش هم نمیشه کرد.

;-)

خدا عمرت بده، کلی‌ خندیدم.
موفق و پیروز باشی‌