عصر جديد جاسوسی !


Share/Save/Bookmark

Mash Ghasem
by Mash Ghasem
23-May-2011
 

اسماعيل هوشيار
وقتی اون قديما صحبت از جاسوسی و جاسوس ميشد تنمان ميلرزيد . وقتی داستانهای نيمه واقعی و نيمه تخيلی جاسوسان دوران قديم را ميشنيديم و يا ميخوانديم جدا کف ميکرديم . راست و دروغش به گردن نويسنده هاش . ولی به قول قديميا تا نباشد چيزکی ، بقيه نگويند چيزها ! وزارت اطلاعات حکومت اسلامی مي‌گويد که با شناسايی «شبکه پيچيده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمريکا»، اين شبکه را متلاشی و «تعداد ۳۰ نفر از جاسوسان آمريکا» را بازداشت کرده است. وزارت اطلاعات درتهران گفته است : 42 جاسوس و افسر اطلاعاتی هم شناسايی شدند ! يعنی جمعا 72 تن جاسوس !
افسون شدم يک بار ديگر
من بهت زده حکومت اسلامی هستم
که در صلاح او رخنه نميتوان کرد
و در مطلق بودنش ترديد جايی ندارد
او خود خالق اين همه داستانها و طنزها و مالک تمام بيضه اسلام است !
فکر نکنيد وزارت اطلاعات حکومت اسلامی دروغ ساخته . اين جماعت واقعا قوی و مقتدرو ايناست . منتها اين حرکت اسلامی آخر، يه چيز ديگه ست . زمان و شرايط عوض شده است ديگه جاسوسی فردی و يا حداکثر کوبل کردن يک زوج افاقه نميکند ! فکرش را بکنيد که سازمان اطلاعاتی دولت امريکا تمام سينه سوخته های دنيای جاسوسی جنگ سرد را در مقر اصلی خودش جمع کرده است و برايشان نشست توجيهی گذاشته تا آنها را به عملياتی پيچيده جاسوسی با شبکه ای مرموز به ايران ، روانه کند منتها شرايط جديد و اينکه طرف مقابلش چه کسی است ....را دست کم گرفته بودند و ضربه خوردند . حالا هم دولت امريکا ماتم گرفته که چه غلطی بايد کرد ؟ قبلا تعويض جاسوسان کاری روتين بود برای همه طرفين . ولی اين يکی تعويض و اينا ...بيلمرم . فقط بايد صبر کرد تا مدتی اين جاسوسان در کهريزک و اوين و حوزه علميه ارشاد شوند و بسته به سطح گيرايی و معلوماتشان دست آخر سر همه يک شب کلاه يا عمامه ايی ميزنند و بازميگردانند به خود امريکا .
نتيجه اينکه دستگاه اطلاعاتی حکومت اسلامی کاملا به روز است و دستگاه اطلاعاتی دولت امريکا از غافله زمان عقب است . اگر به همه جاسوسانش به جای آموزشهای تکراری و بيخود عهد عتيق جنگ سرد ، مقداری از توضيح مسائل و قرآن و نهج الملاقه و چگونگی آداب کون شوئی با آفتابه و زمان صحيح سکس اسلامی و صيغه و اينا.....را به جک و بيل و سام و جانی و جورج ......آموزش ميداد شايد در نتيجه کار حداقل کسی دستگير نميشد . 30 نفردستگيرو42 نفر هم شناسايی ....يعنی اينکه يحتمل يک هيئتی از جاسوسان روانه بوده اند ....مثلا هيئت عزاداران جاسوسی اباعبدالله الحسين !
راز عدد 72 هم در همين نهفته است......با لباس مشکی و سينه زنی و زنجيرو قمه......تا اينجای کار همه چيز " علمی " است منتها از در عقب ! فقط سوالی آخر اينکه اين تعداد جاسوس در اين عصر جديد کارشان چيست ؟ حکومت اسلامی چه موضوع مخفی مهمی دارد که غرب به خاطرش حاضراست هيئت جاسوسی اعزام کند ؟ آيا از اتمی مهمتراست ؟ آيا شکست غرب در انواع راههای استحاله رژيم ، نهايتا کاررا به استحاله از طريق هيئت جاسوسی کشانده است ؟
ميگويند کوتاه ترين راه رسيدن به بهترين اطلاعات ، آن است که قابليت های طرف مقابل را بشناسی وکوتاه ترين راه برای جلوگيری از شکست احتمالی ، مشورت با کسانی است که قبلاً آن راه را رفته اند. جناب غول ؛ ميخواهی بروی با قلی و نقی و صفدر و رجبعلی وقوچعلی و بسيجی و..... اينا دربيافتی حداقل يه سوالی ميکردی . به دولت امريکا در اين زمينه انتقاد وارد است . که از راههای کوتاه استفاده نميکند .
کوتاه ترين راه برای داشتن روانی سالم ، در نظر گرفتن زمان و عصرجديد اطلاعات است . در قانون اسلام و عصر جديد جاسوسی کوتاه ترين راه برای اينکه نخواهی چيزی را به خاطر بسپاری ، گفتن دروغهای گوبلزی است.
کوتاه ترين راه برای رسيدن به حوزه علميه و کهريزک و اوين ، واقع بين بودن است. کوتاه ترين راه برای يوبس نشدن سياسی آن است که عيوب خود را درست ببينی . کوتاه ترين راه برای داشتن جسمی سالم در روحی معيوب ، اعتدال درساختن آلترناتيو است ، نه زياد و نه کم.
کوتاه ترين راه برای يافتن يک جاسوس ، توجه به علايق طرف مقابل است. کوتاه ترين راه مبارزه با جاسوس ، روبه رو شدن درحوض است. کوتاه ترين راه مهر ورزيدن ، نگاهی است خالص و بی ريا... توام با عطوفت اسلامی مثل نگاه سعيد امامی به فروهرها و قتلهای زنجيره ايی .
کوتاه ترين راه برای رهايی از افسردگی ، فکر کردن به حکومت است و آلترناتيو و اينا.....کوتاه ترين راه برای رسيدن به ثبات ، آن است که بر آن چه اصرار داری پافشاری کنی ، حتی اگر همه چيز غلط و اشتباه باشد . کوتاه ترين راه برای خالی بستن ، شعاردادن و شجاع بودن است . مثل طنازی کريم قصيم در حضورآيت الله بی بی سی !
کوتاه ترين راه برای آينده نگری ، آويزان شدن به تخم زمين و زمان است مثل آلترناتيو تورنتو نشان يا خروس نشان ( اساسا چه فرقی ميکنه ؟ ) . کوتاه ترين راه برای حل يک مساله ، قايم کردن صورت مسئله در زير فرش است . يعنی بازهم کم آوردن اوس کريم قصيم ! يعنی وقتی مجبور ميشی با " استراتژی و شاهنامه ؛ کتلت مريم نشان " سرخ کنی !
کوتاه ترين راه برای رسيدن به آرامش ، آن است که اصلا فکر نکنی و مثل بز فقط تائيد کنی بع بع . کوتاه ترين راه برای اثبات دوستی با دولت امريکا ، آن است که شنونده خوبی باشی ؛ يعنی گاگول باشی . کوتاه ترين راه برای فاش نساختن راز اتمی آن است که هرگز به رازشان توجه نکنی . کوتاه ترين راه برای دولت امريکا و حکومت اسلامی برای اداره امور جهان اين است که فقط زرو پرت الکی کنی .
کوتاه ترين راه برای رسيدن به قدرت مجازی ، تقويت هر چه بيشتر آلترناتيو سبز است. کوتاه ترين راه مقابله با خودت ، آن است که هرگز خونسردی ات را از دست ندهی . کوتاه ترين راه غلبه بر تضادهای عصر جديد در نظم نوين برای حکومت عتيقه اسلامی ، کوچک و ناچيز شمردن تضاد است. کوتاه ترين راه برای دانستن يک ارتباط سالم جاسوسي، داشتن فکر و انديشه و ذهنی گوزيده است .
و بالاخره اينکه کوتاهترين راه برای اثبات درستی ابقاع مصلحی در وزارت اطلاعات از طرف مقام عظما ، دستگيری يک هيئت جاسوسان امريکايی است !
ولی خودمونيم ، جاسوسی هم فقط جاسوسی قديما . لاوسون...سامسون....ريچارد و اينا ، کجا .....؟
حسن و حسين و نقی و فاطی کماندو با صغرا رنجر و اصغرو اينا...... کجا ؟ عصرجديد جاسوسی را به خاطربسپاريد !
hoshyaresmaeil@yahoo.com
اسماعيل هوشيار
اول خرداد 1390
22 می 2011
ژنو
info.tipf.www
2 خرداد

------------------------------------------------------------------------------------------------

[توضیح مختصر از سوی میم .قاف .]  "استاد" کریم قصيم، از حواریون
قدیمی  مثلا " شورای ملی مقاومت " ( بخوان "انقیاد ضد-ملی مسعود خان" )
میباشد. که مطابق این نوشته هنوز نیز مشغول "کتلت مريم نشان" درست کردن است
!!!


Share/Save/Bookmark

more from Mash Ghasem
 
Rostam

لاوسون...سامسون....ريچارد

Rostam


Thanks for this nice post. What I wouldn't do to get my hand on one of those loveson samson richard books. The author was ghazi zadeh or something like that. He was very talented. The last book I read from him was in the 70s. It was called the Nest of Death (aashianeye marg.)