TANZ

نامه انیشتین درباره تشرف به مذهب حقه شیعه

برای نخستین بار محتوای این نامه ارزشمند منتشر و بلافاصله به فارسی برگردانده شده است

30-May-2010 (7 comments)
سرانجام پس از سال‌ها بحث و تردید در مورد اصالت نامه انیشتین در خصوص مشرف شدن به آیین شیعه، متن کامل این نامه منتشر و پژوهشگران حوزه انیشتین‌شناسی تایید کردند که نه فقط دستخط بلکه محتوا و لحن نامه نیز دقیقا بر سایر نوشته‌های آلبرت انیشتین مطابقت کرده و نویسنده حقیقی آن نامه انیشتین می‌باشد. متن کامل این نامه که چند روز پیش از درگذشت آلبرت انیشتین خطاب به ایرج حسابی نوشته شده بوده است و در آن صراحتا به موارد مذکور اشاره شده است به شرح زیر است.>>>

STORY

 پاچه خواران

داشتن دستهائی با انگشتان بلند و ناخن های سوهانی ظریف و نرم، امتیازی در این رشته محسوب می شود

30-May-2010 (7 comments)
در زمان سلطنت Atahualpa (حدود پانصد سال قبل)، ایندولند به یمن رعایت اصول دقیق پاچه خواری به مراتب بالائی از پیشرفت در این زمینه رسید. این پادشاه بزرگ ضمن انجام دهها اصلاح ساختاری در ارکان حکومت، فرمانی صادر و کمیته ای را مامور استاندارد کردن اصول پاچه خواری کرد و این گروه بعد از بیست سال مطالعه سرانجام در اوایل دوره رنسانس که اروپائی ها از خواب غفلت صده های تاریک قرون وسطی بیدار می شدند، پاچه خواری را استاندارد کرده و یاسای ده فرمان بزرگ پاچه خواری ممهور به مهر سلطنتی برای رعایت حال و رفاه رعایای کشور ایندولند انتشار یافت>>>

TANZ

مهاجرت شروطی دارد

پاسخ یکی از روحانیون بلندپایه به نامه سروش

26-May-2010 (13 comments)
در پاسخ به نامه دکتر سروش به روحانیون بلندپایه قم، یکی از ایشان طی نامه‌ای به نامه وی پاسخ گفت. به گزارش خبرنگار ما از قم، این نامه در پاسخ به نامه دکتر سروش که در آن از مراجع و علمای ناراضی قم خواسته بود اگر ناراضی هستند از قم به نجف عزیمت کنند نوشته شده است. در آن نامه سروش به برخی علمای ناراضی قم و مشهد توصیه کرده است که چنانچه نمی‌توانند به رفتار حکومت اعتراض کنند لااقل به عتبات مهاجرت کنند تا بدینوسیله نارضایتی و جدا بودن راه خود از حکومت فعلی ایران را به مردم نشان دهند. مطلبی که برخی از ناظران محافل دینی و روشنفکری دینی از آن به نوعی اتمام حجت یاد کرده‌اند. متن نامه این عالم سرشناس قم به آن نامه به شرح زیر است:>>>

HEJAB

گرم شدن هوا

مبارزه رژیم با بدحجابی، سیاسی است

26-May-2010 (6 comments)
گرم شدن هوا در ایران همه ساله با یک سرکوب فصلی همراه است: تعرض به زنان به بهانه بی‌حجابی یا «بدحجابی». در این فصل که پوشش سنگین سر و تن در هوای گرم غالب نقاط ایران با مشقتی طاقت‌فرسا همراه است، حجاب اجباری حکومت به عذاب مضاعفی تبدیل می‌شود. نفس این که زن در این حکومت محکوم به پوشش اضافه در مقایسه با مرد است خود بیان صریح زن‌ستیزی این رژیم است>>>

LETTER

انتظار مردم از روحانیان

دکتر سروش: اکنون نوبت شما خاموشان ناخرسند است

24-May-2010 (39 comments)
حدیث حکومت شیعی و خطر زوال آن هم بهانه ای و افسانه ای بیش نیست. این حکومت چه شباهتی به سیره و سنت و شیوه و شریعت سردار عدالت ،علی(ع) دارد تا لاف از شیعی و علوی بودن زند؟ علی کجا و اکرام جاهلان و الجام عالمان کجا؟ علی خود از پیامبر اکرم می‌آورد که بارها فرمود «جامعه ای که در آن ضعیفان نتوانند حق خود را بی لکنت زبان از قدرتمندان بگیرند جامعه ای ناپاک است» (نهج البلاغه، نامه به مالک اشتر) و حقا که نظام ولایت مطلقه جز این جامعه ناپاک دست پختی نداشته است که در آن قوه قضائیه پاک هیچ کاره است و قصابان همه کاره. امروز جانی تاوان انتقادی است. نقادان غدر می بینند و مداحان قدر>>>

FATEMEH

داستان هیجان انگیز زندگی فاطمة زهرا

درد‌دل‌هایی به مناسبت ایام فاطمیه

24-May-2010 (10 comments)
می‌گویند وقتی خدیجه حامله بود فاطمه از توی رحمش با او حرف می‌زد و نه فقط با او اختلاط می‌کرد بلکه او را دلداری می‌داد! این بماند که خدیجه قبل از فاطمه پنج شش شکم زاییده بود و علی القاعده می‌بایستی چم و خم کار دستش باشد. ولی بگذریم. موقع وضع حمل هم. . . اینجایش را بگذارید از دیگران نقل کنم که بعد نگویند فلانی آب تویش کرده است. اما ناگاه چهار زن بلند قامت گندمگون که گویی از زنان بنی هاشم‌ بودند وارد شدند. خدیجه ترسید! یکی از آنها گفت: “ای خدیجه، نترس. ما فرستادگان پروردگار توایم؛ ما خواهران توایم:>>>

POETRY

مرغ فریاد
24-May-2010
در سرای خورشید
می‌نشیند لب حوض
تر کند بال بلا دیدهافکار
به خمیازهٔرنگ. >>>

ADMISSION

آقای دادستان، لطفا بیشتر توضیح دهید!

مهم این است که حقیقت به تمامی روشن شود

21-May-2010 (8 comments)
اکنون که حاکمیت به زبان خود به فاجعه قتل عام سال ۶۷ اذعان کرده، وقت آن است که دادخواهی قربانیان این قتل عام از راه‌های قانونی و رسمی دنبال شود. اگر تا کنون و حتا در دوره اصلاحات هیچ وکیل دادگستری نمی‌توانست خطر طرح این دادخواهی را بپذیرد، اکنون که این تابو رسما شکسته شده خطر این کار به مراتب کمتر شده است. باید اکنون به دادگستری‌ای که آقای جعفری دادستان تهران آن است مراجعه کرد و به استناد سخنان او خواست که پرونده‌های قتل عام ۶۷ باز شود و به خانواده‌ها گفته شود که عزیزان آنان چرا و چگونه سر به نیست شدند >>>

POETRY

پیام آور صبح
21-May-2010
با کدامین خورشید،
نازک قلب تو را تافته اند
که چون این پاکتر از آتش زرتشت، هماننده ی مهر
غنچه ی نور می افشانی برقامت بوم؛
که پیام آور صبحی تو در این ظلمت شوم؟ >>>

POETRY

ای میهمان مهربان زمین

برای گوگوش = آنکه از ژرفنای دلهای ما میخواند

18-May-2010 (2 comments)
در سرزمینی که
هیچ کس
آشتی را نمی شناسد
تو هنوز
آواز دوستی را
>>>

REFORM

اصلاح طلبی؟

بنيادگرايان و اصلاح طلب های اسلامی بصورتی مشابه به لزوم «حکومت اسلامی» معتقد هستند

16-May-2010 (4 comments)
با اين نگاه می توانيم به روشنی ببينيم که بنيادگرايان و اصلاح طلب های اسلامی، بر خلاف آنچه بنظر می آيد، مشترکاً و بصورتی مشابه به لزوم «حکومت اسلامی» معتقد هستند، هر دو از چيزی به نام جدايي دين از حکومت هراس دارند، و هر دو اسلام و قوانين آن را راه نجات می دانند و ـ در عين حال ـ هر دو در پی «جهانی کردن اسلام» اند. اما تفاوت اين دو در اين است که بنيادگرايان در واقع نوعی از همان حکومت خلافتی عثمانی ها هستند به معنی يک ديکتاتوری مذهبی، زدن و کشتن و تا گلو در خرافات غوطه خوردن>>>

CAPITAL PUNISHMENT

حربه اعدام

برای پایان دادن به این خشونت وحشیانه چه می‌شود کرد؟

14-May-2010 (3 comments)
مخالفت با اعدام مخالفت با مجازات جانیان نیست (در واقع، می‌توان استدلال کرد که اعدام برای مجازات جانیان کافی نیست)، مخالفت با اعدام مخالفت با خشونت است، مخالفت با مجازات بی‌گناهان است، مخالفت با آدم کشی است، مخالفت با گروگان کشی است، مخالفت با وحشیت بدوی است. اعدام تنها اعدامی را از حیات محروم نمی‌کند و بلکه اعدام کننده را از انسانیت تهی می‌کند. اعدامی می‌رود، ولی اعدام کننده می‌ماند با همه آثار و عواقب روانی و فرهنگی و اجتماعی اعدام برای او و جامعه و محیط و نزدیکان او. اعدام مسئله اعدام کننده است نه اعدامی>>>

STORY

آتشونی

شعله های آتش روی صورت مجسمه ها می رقصیدند

14-May-2010
یکی از همراهان که همیشه مطالب روزنامه را تعقیب می کرد، خلاصه اخبار کوچ ما مجسمه ها را به کویر برایمان خواند که از خنده روده بر شدیم. همه روزنامه ها به اتفاق این گونه نتیجه گیری کرده بودند که همه ما توسط باند سرقت خیلی ماهری دزدیده شده ایم.همراهمان که زمان حیاتش شاعر معروفی بود، شعر طنزی خواند که نشان میداد ایشان برای آمدن به کویر رفته تا از شهردار مرخصی بگیرد. به گفته وی شهردار از دیدن یک مجسمه در دفتر کارش که تقاضای انتقال به کویر را داشته اصلاً تعجب نکرده بود. به گفته وی همه افراد دور و بر شهردار عین مجسمه بودند>>>

POETRY

من و او
14-May-2010
شب شد با او باز نیایش کردیم
چهره اش بدست خود آرایش کردیم

بند برداشتم کردم رها مویش
شد افشان بر شانه گیسویش >>>

POETRY

وحدت وجود
10-May-2010 (3 comments)
‌ای ذات تو لایزال و سبحان
وی وصف تو فوق وهم انسان

بیرون ز کلام و حرف و ارقام
بر تر ز خیال و حدس و ایقان
>>>

FACEBOOK