آزادی و مسئولیت

امیدوارم حکم دادگاه تورنتو بتواند به درخشان بیاموزد که از آزادی خود مسئولانه بهره بگیرد


Share/Save/Bookmark

 آزادی و مسئولیت
by Mehdi Khalaji
05-Nov-2007
 

«فکر می‌کنید بدن شما تحمل آتش سوزان انفجار یا داغی گلوله رو داره؟ به خون حسین قسم می‌خورم که پای شما به خارج از آمریکا برسه گوشت کثیفت رو تکه تکه می‌کنیم. فدائیان اسلام، سرباز سپاه قدس»

«شما به دشمنان ایران دارید مشاوره می‌دین اسم شما خائن است نه خلجی ... وای به حالت اگه از دور و ور خاورمیانه بگذری...»

نوشته‌های بالا نمونه‌ای از تهدیدهایی هستند که من هر بار پس از نوشته‌ای از حسین درخشان علیه خودم دریافت می‌کنم. این نوشته‌ها می‌تواند به تحریک و ترغیب مستقیم حسین درخشان و به دست کسانی این سو و آن سو، به نیت سلب امنیت روانی، نوشته شده باشد و می‌تواند واقعاً نوشته مأموران اطلاعاتی، امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی باشد؛ به قصد سلب امنیت جانی و زمینه‌سازی برای ترور. متن این نوشته‌ها آشکارا شباهت به افتراها و تهمت‌هایی دارد که حسین درخشان علیه من می‌پراکند. من ناگزیر مقامات مربوطه آمریکایی و کانادایی را در جریان این امر گذاشته‌ام. با این همه، حسین درخشان - چه از وجود این ای-میل‌ها آگاه باشد چه آگاه نباشد - مسئول مستقیم هر اتفاقی است که هر جای جهان برای من بیفتد.

حسین درخشان آزاد است هر چه می‌خواهد بنویسد. او اگر خود را ناتوان و درمانده از حجت و استدلال می‌یابد، آزاد است سلسله خصومت بجنباند، به هر که خواست درشتی کند، دشنام دهد و افترا ببندد. اما همان قانونی که آزادی بیان را حق مسلم هر شهروند می‌داند، شهروندان را نیز مسئول شناخته است. در هیچ کشور آزادی، نه قتل آزاد است و نه ترور شخصیت. هیچ آزادی بدون مسئولیت معنا ندارد.

اگر حسین درخشان علاوه بر این دو سال، سال‌های دیگر عمرش را نیز نستوهانه و خیره‌سرانه به من و دیگران دشنام می‌داد و تهمت می‌زند؛ من هرگز از او به دادگاهی شکایت نمی‌کردم و پند سعدی را در گوش می‌گرفتم که «نه دانایی ستیزد با سبک‌سار». اما از این ماجرا بوی دیگری می‌شنوم و ظن بدتری می‌برم. وقتی سایت بازتاب، که گردانندگان آن، همه، سابقه و لاحقه نظامی و امنیتی دارند متن کامل نوشته کینه‌پرورد و دروغ‌آکند حسین درخشان را بازچاپ می‌کند، از کجا دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی یاوه‌های درخشان را باور نکند و پرونده‌ای فربه برای من نسازد؟ دستگاه امنیتی‌ای که دچار پارانویا، توهم و گرفتار نظریه توطئه است چرا دروغ‌های پدر وب‌لاگ فارسی را راست نپندارد؟

درخشان شاخ‌دارترین دروغ‌های عالم را ساخته است تا از نظر خود به «وطن» خدمت کند. نوشته است من در دفتر دیک چینی کار می‌کنم و به دولت آمریکا مشاوره می‌دهم به ایران حمله نظامی کند. نوشته‌های من از قدیم تا کنون گواه آن هستند که من با هرگونه جنگی از سوی هر کشوری علیه هر کشوری مخالف‌ام و کاربرد خشونت را در همه اشکال آن نفی می‌کنم. من هرگز با دیک چینی ملاقات نکرده‌ام، و هرگز به هیچ دولتی مشاوره نداده‌ام به ایران حمله کند. به رغم تکذیب‌های مکرر من - از جمله در پاسخ من به نوشته سایت بازتاب - درخشان دست برنداشت و باز بر کذب و کینه خود پافشرد. برای او مهم نیست من چه می‌نویسم یا می‌اندیشم؛ سر خویش دارد و سودای خویش.

من حسین درخشان را هرگز ندیده‌ام و هرگز با او هیچ دادوستدی نداشته‌ام. نباید از این تعمد و اصرار او بر نفرت‌پراکنی علیه خودم شگفت‌زده شوم؟ گرچه شیوه درخشان، پس از بازگشت از سفر دو سال پیش ایران، این بوده کسانی را زیر ضرب فحش و فضیحت بگیرد که به نحوی منتقد سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی هستند. در نتیجه وقتی دختران و زنان بی‌گناهی در اعتراض به نقض حقوق مدنی و تبعیض علیه زنان در خیابان‌های تهران تظاهرات می‌کنند و سرکوب می‌شوند و به زندان می‌افتند، هم‌زمان انواع تهمت‌ها علیه آنان در سایت «سردبیرخودم» منتشر می‌شود. درخشان فعالان زن را به طماعی و کمک‌گرفتن مالی از غرب متهم کرد و شمار بسیاری دیگر را نیز به خیانت. نوشته‌های درخشان در این دو سال، سخت به کار دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی می‌آمده است؛ از نظر درخشان هرکه در خدمت تختِ حاکمان ایران نیست، پس در کار خیانت به وطن است.

حسین درخشان دوزبانه است. نه فقط به فارسی و انگلیسی می‌نویسد که دو رویه دارد. برای چشم‌آبی‌ها خود را مدافع آزادی بیان یا قربانی سانسور می‌نماید و در وب‌لاگ انگلیسی‌اش با ادبیاتی پیراسته از فحاشی می‌نویسد؛ اما می‌خواهد برای خوانندگان فارسی قهرمان از نوع دیگری باشد و زبان‌اش مدام باردار عفونت‌های اخلاقی است.

بر این روی، نه برای تصحیح خطای داوری درخشان که برای جلوگیری از فتنه‌های احتمالی، ناگزیر از شکایت به دادگاه شدم. هراس من باری از آن است سخن او خاطر ساده‌دلی را پی کند یا دستگاه امنیتی بی‌در و پیکر جمهوری اسلامی این دعاوی دروغ را به جد بگیرد.

حسین درخشان در کشوری دموکرات و آزاد زندگی می‌کند. از حق آزادی بیان خود استفاده کرده تا علیه شخص دیگری نفرت‌ بپراکند و دروغ‌ بسازد. من هم از حق آزادی خود استفاده می‌کنم و از او شکایت قانونی می‌کنم. امیدوارم حکم قاضی دادگاه تورنتو بتواند به حسین درخشان و گردانندگان احتمالی او بیاموزد که از آزادی خود مسئولانه بهره بگیرند و از حد خویش درنگذرند و در اعتقاد به چیزی آن اندازه تعصب نورزند که جان دیگری را رایگان نثار کنند.

Related article by Hossein Derakhshan
$2 million lawsuit against me


Share/Save/Bookmark

Recently by Mehdi KhalajiCommentsDate
Waste of Dollars
4
Dec 13, 2011
Prisoner of two regimes
12
Jan 20, 2010
Mohammad Taqi Khalaji
9
Jan 13, 2010
more from Mehdi Khalaji
 
default

Jahanshah Javid, Hezbollah in Disguise!

by Justice (not verified) on

Jahanshah Javid, Hezbollah in Disguise!
Hezbollah's Front Businesses in America!
Part one
//iranpoliticsclub.net/politics/shiite-season...
part two
//iranpoliticsclub.net/politics/shiite-season...


default

Be pir e pálánduz qasam

by Sháfotex Hoder (not verified) on

Be pir e pálánduz qasam Rafsanjáni va Kámenei keshvar e Irán nistand. In rá hame midánand. Khodetán rá posht e Iran va mardom e Iran qáem nakonid. Digar dir shode ast.
Derakhshán, tá dir nashode khodet rá bekesh kenár. To hanuz javáni. Rafsanjáni digar pir shode.


default

اول خیانت، بعد اشتباه

منصور (not verified)


آقای خلجی، من به عنوان خواننده ای بی طرف که همین امروز با قضیۀ شما و اقای درخشان آشنا شده ام، حق به آقای درخشان می دهم. ایشان در وبلاگ خود تمام قضایا را نوشته و مستند کرده اند و جای هیچ شکی در خائن بودن شما باقی نمی گذارند. شما بهتر بود برای دفاع از خود می پذیرفتید که آری من با نئوکانها کار می کنم، و بعد هم دلائل خودتان را می آوردید. این بهتر بود از اینکه با مطلبی که در بالا نوشته اید بدتر آبروی خودتان را ببرید. اشتباه بزرگتر شما این است که رفته اید شکایت کرده اید و بدتر گند کار را بالا آورده اید. آری، شما هم خائنید و هم گناهکار


default

آقای خلجی، من

Ali Bala (not verified)


آقای خلجی، من شناخت چندانی از شما ندارم، جز همین کشمکشها و دعواهای اخیر.
ولی شخصا از هر کسی که تو پک و پوز این موجود رذل کثیف آدم فروش مخ تا به تا بزنه شدیدا زبانا و قلما حمایت می کنم.
والسلام


default

I wrote this message for

by amir-alizadeh (not verified) on

I wrote this message for Hussein when he posted the news about you suing him here:

//hoder.com/weblog/archives/016557.shtml

But he did not publish my comment so I will leave it here. I wrote to Derakhshan:
This is pure and utter poetic justice. I don’t like Khalaji and everything he is associated with. But I’m glad he’s put you under pressure. For this is justice for all the people inside Iran who you have libelled, slandered and bullied and who you kicked when they were down and in their lowest points and under pressure from the cruelty that the regime practices. You’ve showed no mercy even when they were in Evin prison. But they are helpless against your accusations inside Iran. But Khalaji isn’t so powerless. So let’s just hope that there is a God and you get done to you what you’ve put others through.
:


default

Wow....Khalaji are you serious? You are such an embarassment

by A nonymous (not verified) on

And we were worried about what the US government would do to people from Iran. Instead, we have Iranians suing Iranians over blogging and opinions. What a sad sight. How can you possibly brief the US on hopes for democracy when you yourself cannot even handle someone who disagrees with you and your policies? That's sad.


I know you'd like to comfortably and quietly go about doing what you were doing, but that's not how the world is. Now people can search for your name and read your stuff instantly..... and publish blogs about you. Get over yourself! I'm sure you'll be more than happy when the first bomb drops and you'll get your check in the mail along with a thank you card from dick cheney


default

just answer these

by javadkachal (not verified) on

just answer these questions
If the answer is yes to all then the people can see.

1. Do you think MKO Rajavi is Kha-en?
2. Do you desire a war and encourage others to attack people of Iran?
3. Have you ever worked for or helped foreign agencies that need advice or information on Iran?

If the answer is yes to all these then 70 milllion can decide what name calling is appropriate and what is not. Namecalling mother or ...is wrong in any situation but political namecalling is ok if the term used is appropriate and fits the situation.
if you anser==wered yes to all these, then relax and go play your golf and forget the whole story and relax since that is part of the job and life in fast lane of politics. if you just want to clear your name you do not need 2 million. just 200 dollars and an injuction for not using those words for name calling if your answeres were no to any of the questions above.
Finally go make peace if you are Irani. if you are good no words can make you dirty and if you are bad no amount of money can wash you.


default

چرند نگو دیگه

Saman (not verified)


میدونی چیه، تا قبل از دعوای تو و درخشان من نه اصلا تورو میشناختم نه اصلا برام مهم بود. اما چیزهایی که تو اینجا نوشتی و شکایتی که به دادگاه کردی باعث شد برم بگردم و دقیقتر بجورم ببینم اصل ماجرا چیه! اولا که درخشان کلی وراجی کرده ولی دست کم برای همه ادعاهای اصلیش (غیر از برچسبهایی که بهت زده) مستقیم از روی وب لینک داده. برای همین نمیتونی حاشا کنی که برای کی و کجا داری کار میکنی و حرفهایی رو هم که در سخنرانی هات زدی همش روی وب هست، پس انکار کردن فایده نداره مگر اینکه کارمندهای محل کارت رو وادار کنی اسم و لینک و مقالاتت رو از روی سایتشون بردارن، و آرشیو اینترنت رو هم پاک کنند. اولی ممکنه عملی باشه ولی دومی رو بعید بدونم. دوما تا حالا که ما میزدیم توی سر رژیم ایران که خاک برسرتون که ملت رو به خاطر ابراز عقیده توی وبلاگ خصوصیشون میندازین زندان، و بهشون میگفتیم رژیم دیکتاتور مخالف آزادی بیان! تو الان اومدی درست همون کاری رو کردی که ما همیشه محکوم کردیم، خودت جدی جدی خجالت نکشیدی؟


default

ashamed on Iranian page

by hossein hajiagha (not verified) on

I never thinks JJ are member of regime of Iran ashamed on you man sucks after all supporting you as cartoonist why delete all my comment man
hajiagha cartoonist


default

آقای خلجی دمت

Abbas25 (not verified)


آقای خلجی
دمت گرم
برای من مهم نیست که ادعاهای درخشان در مورد شما درست است یا غلط
بمن مربوط نیست که داری برای کی کار میکنی
همینکه روی این بچه پررو را کم کردی ایول االه داره مرسی


default

من فکر می کنم

پیروز (not verified)


من فکر می کنم حرفهای درخشان درست باشه. با اینکه بارها اون رو با پیا فضلی نژاد جاسوس مرتضوی مقایسه کرده ام، اما حرف حساب حرف حساب است.به هر حال ادمی که یک روز حرب اللهی دو آتشه است و روز دیگر با رفقای کاخ سفید می پرد یک جای ما تحتش قهوه ای ست. جدا می گویم به نظرم اینجور ادمها مشکل روحی دارند و هر روز ممکن است به یک رنگی در بیایند. خوب اگر این آقا راست می گوید از طریق قلم از خودش دفاع کند، فدائیان اسلام ناب رو چه به واشنگتن؛ مگر اینکه این آقا خواب ایران امدن کرده باشد که ابدا نباید حتی در فکرش باشد...
این آزادی مسئولانه منو کشته. ادم رو یاد این برادرای قوه قضائیه(حالا پاستوریزه تر) می اندازه


default

Give us a break

by karineh on

Who are you tying to kid here? Everyone with a few neurons in his head will understand the kind of job you have at your infamous institute. Maybe you don't see a problem with the morality of your job, but some people do. Sorry, but this the price you have to pay if you want to consult an aggressor.

By the way, which freedom of speech are you talking about? Have you forgotten the kind of bullying you yourself exercised this past summer to shut down Hoder? Stop being a hypocrite.


default

Anyone working for CASMII

by tolonbeh (not verified) on

Anyone working for CASMII and NIAC has no credibility and obviously is a morally bankrupt person. Derakhshan is even baddtar. Akhund Khamenei married him to Derakhshan's first wife. Derakhshan syas he doesn't know Khamenei? Inghadr doroogh nagoo. Khalaji beh to sharaf dareh.


default

میگم که نکنه

شکیبا (not verified)


میگم که نکنه اصلا محسن رضایی همون حسین درخشانه؟ حالا که دروغ گفتن سهله چطور خلجی اصلا بره دادگاه و بگه که اصلا سپاه قدس رو درخشان راه انداخته و یک سری رو هم مامور کرده تا توی رختخواب خلجی رو با ویاگرای سمی بکشن؟


default

Hypocrite=Mehdi Khalaj

by KP (not verified) on

Oh yes lets hear from the Mr. flip flop himself. A man who first worked for the IR regime and as soon as he thought things might change in Iran runs away and sleeps with the Neocons in DC. This fake " Mehdi Khalaj" has no credibility and obviously is a morally bankrupt person.


default

Derakhshan should be responsible!

by Mohammad (not verified) on

شارلاتان خود درخشان است.
کی برای سایت بازتاب ، که گردانندگان آن، همه، سابقه نظامی و امنیتی دارند کار می‌کند?
حسین درخشان.


default

خلجی جان، بقول

شکیبا (not verified)


خلجی جان، بقول درخشان همچین حرف می‌زنی انگار عمه‌ی من داره برای ریچارد پرل کار می‌کنه!


default

آفرین بر مهدی خلجی برای مقاومت در برابر توطئه های هودر اطلاعاتی

سپهرنوش (not verified)


درود بر شما آقای خلجی. یک نفر باید جلوی این عامل و مزدور اطلاعاتی در خارج از کشور وای می ایستاد و از حقوق صدها قربانی درخشان که وی با پرونده سازی علیه آنها که در ایران زندگی میکنند و یا در زندان به سر میبرند، دفاع میکرد. درود بر شما و ای کاش صد میلیون دلار وی را سو میکردید که دارالخلافه ولی فقیه، مطمئننا میتواند وامی شرافتی به عامل وقیح خود اعتا نماید.

موفق باشید.


default

Mehdi Khalaji, who do you

by Shadi (not verified) on

Mehdi Khalaji, who do you think you are fooling? Is it a lie that you work for Washington Institute? Is it a lie that Richard Perle and Wolfovitz are in its board? Is it not true that Dick Cheney has an annual speech there and is the biggest fan of your institute? WHo do you think you're fooling, Mehdi Neo-con Khalaji?


default

Anyone is better than Derakhshan

by Real Iranian (not verified) on

I don't approve of your association with neocons Mr. Khalaji but since you are up against one of the most sneaky IRI agents in the west, you have my support and , I think, the support of the majority of Iranians on this. Make Derakhshan cry like the bitch, he is.


default

You did the right thing

by Holy Moly (not verified) on

Mahdi jan,

kudos to you! You did absolutely the right thing. This personality terror has to stop. Hoder has proven himself an idiot, a liar and a dangerous anti-human and anti-iranian propagandist and loud mouth.
As you so rightly sid, freedom of speech comes with the responsibilitty.
Good job you did. We are all behind you. Go and fight this beast.


default

Hosseineh Derakhshan has personality problem

by hamid (not verified) on

Man na Khalaji mishnasam na aslan midoonam bazi chieh. Vali ye chizi ro begam in hossein khaneh bacheh bazari ineh keh mibinid:

//uk.youtube.com/watch?v=3V0fUN4mt34

Yek adameh bi nezakat va bi tarbiat. Lahneh harf zadanesho bebinid.

Bazam migam man khalaji nemishnasam nemikham ham beshnasam. Aslan in jojeh ha kian keh too systemeh siasateh khareji amrika nazar bedan. Mageh dik cheni bikareh keh biad az ye mosht bacheh nazar begireh. Akheh chera ma mardom aghlemono kar nemindazim.

Khoalseh hossein khan adameh shekast khordeiieh dar zendegish va bad bakht digeh. Dar zemne siteh iranian dareh tandil misheh be mahaleh dava hayeh khanevadegieh ye mosht adam keh az ghahto rejalemrooz dar kharej az keshvar (iran vazesh behtareh) estefadeh mikonand.Bebinid be jayeh Shahpoureh bakhtiar kia shodan opposition: Khalaji and Hoder!

Shame on all of you bacheh pooldarayeh bisavad


default

این تو هستی که

Anonymous 10 (not verified)


این تو هستی که داری دروغ می گویی. درخشان گفته که تو غیرمستقیم به دفتر دیک چنی مشاوره میدهی که کاملا درست است. قبلا هم کارمند نماینده خامنه ای (طاها هاشمی) بودی و این هم همانچیزی است که درخشان گفته. تو داری نوشته های او را تحریف میکنی تا خودت را نجات دهی. ولی کور خواندی. هر روز بیشتر دارد دستت رو میشود.


default

now that lawyers are

by doll (not verified) on

now that lawyers are involved, it is best that the two of you shut up and let them duke it out. At the end both will be losers and your lawyers with big grin regardless of the outcome


default

Too difficult to judge the situation! But I know...

by An Objcetive Guy (not verified) on

that over the past 29 years the Islamic Republic regime using its killing machinery and apparatus has committed numerous assassinations and murders around the world:

1) General Oviesi in France,
2) Prime Minster Shapour Bakhtiyar in France,
3) Freydoon Farokhzad, somewhere in Europe,
4) And many others...

Given such a record and history, it would not surprise me if Hossein Derakhshan (Hoder) and/or other elements of the Islamic Republic regime would be committing such evil acts!


default

This is distraction from the real issue....

by Anonymous^2 (not verified) on

Iranian people are patiently waiting for America to start the bombing process. Islam, the Islamic Republic, and the mullahs in any form or shape or creed must be destroyed for the good of Iran, America, and the humanity.


default

Everything Derakhshan has

by Jamshid A. (not verified) on

Everything Derakhshan has said is backed by facts and you know it yourself too. Read his refute with over 20 citations. You are making such a fool of yourself.


default

پس هرکس ضد تو

Mani Mani (not verified)


پس هرکس ضد تو حرف بزنه جاسوس جمهور اسلامیه و مسوول هر بلاییه که سر تو بیاد؟ آره؟ اینکه شد عین حرفهای مرتضوی و مصباح؟ تو دقیقا داری توجیه های اون ها رو برای خفه کردن مخالفت بکار می بری. جالیه، نه؟


default

Hoder responsible?

by A woman Khalaji knows (not verified) on

Wow! How about taking Derakhshan responsible for your baldness, poor English skills, and perhaps your famous premature ejaculation too? You know what I'm talking about, Mr. asshole.


default

Mehdi Jan, you life is in danger

by I-NO (not verified) on

Mehdi jan. The IRI is scary and brutal. But they will not harm you. There are Saltanat talabs and Mojaheds on TV saying many bad things about Khamenei and Ahmadinejad every day. IRI doesnt have the power to kill them. This could be a set up. You are relatively safe from hezbollahis. You must know this otherwise you would not have chosen to make this case public if you really thought you were in danger.
Whoever told you to file this lawsuit is not your friend.
Your health is much greater danger from fanatics living in America: Mojaheds and Shahollahis, Israeli agents and other intelligence operations that want to go to war could try to harm you and blame it on "Pasdaran terrorists." It will be a false flag operation and the perfect proof that bush was right on labeling them terrorists and that we need to attack Iran. Be careful.