اولین سوره برای اسلام رحمانی احمد (ص)

مگر آقای صدری چه کم دارد که ادعای دین جدیدی مشابه قبلی‌ها نکند؟


Share/Save/Bookmark

 اولین سوره برای اسلام رحمانی احمد (ص)
by Mahmoud Farjami
04-Oct-2010
 

اکبر گنجی، در مقاله «از ترورهای اسلام فقاهتی حقیقی تا ترکمان‌چای مجتهدانه» به یکی از محققان نواندیش روشنفکر سنتگرای مدرن مسلمان به نام احمد صدری که از سازندگان و مدافعان "اسلام رحمانی" ® است ایراد گرفته و نوشته: « مدعا این نیست که از دستاوردهای بشری نباید استفاده کرد، مدعا این است که دستاوردهای بشری- آن هم بشر غربی- (مانند دموکراسی، حقوق بشر، سکولاریسم و...) را اسلام نامیدن چه معنایی دارد؟ ... سکولاریسم ذهنی و عینی احمد صدری را در نظر بگیرید. وقتی این مفهوم، مفهومی که در جهان مفهومی پیامبر اسلام وجود نداشت، و آن بزرگوار با آن دست و پنجه نرم نمی‌کرد، وارد "اسلام رحمانی" می‌شد، احمد صدری به یکی از برسازندگان اسلام تبدیل می‌شود.»

آقای صدری هم که بزرگوارتر از این است که با امثال اکبر گنجی طرف صحبت شود در فیس‌بوکش نوشت: «هر چه ما میخواهیم این ادعای پیامبری خودمان را فعلا در حد اهل البیت نگه داریم تا الوالعزم بودنمان تصویب شود این اکبر آقای گنجی اسرار هویدا میکند.»

از وقتی که آن مقاله‌ی سرسری گنجی و این نوشته پرمغز صدری را خواندم به این فکر افتادم: چرا که نه؟ مگر آقای صدری چه کم دارد که الوالعزم بودنش تصویب نشود و ادعای دین جدیدی مشابه قبلی‌ها نکند؟ اولا اسمش احمد است و صدری، که اگر آن را با اول این کنار هم بگذاریم خودش نبوت گونه می شود: احمد (ص)

ثانیا هم سوادش را دارد هم کمالاتش را. از همه مهمتر اعوان و انصار هم جور هستند و می توان یک شبیه‌سازی تاثیر گذار انجام داد البته با تکنولوژی روز. مثلا حالا که ایشان می‌خواهد دعوتش را علنی کند همه را به یک چت گروهی اسکایپ دعوت کند و بعد از سه بار دعوت و استجابت، داریوش محمدپور را به عنوان وکیل و وصی خودش معرفی کند. خود همین داریوش برای خودش غضنفری‌ست. کل انداختن بیست و چهارساعته با محمدرضا نیکفر به کنار، فکر می‌کنید در پرگار بی‌بی‌سی جلوی این آدم نشستن و ان حرفها را گفتن کمتر از شکستن در خیبر زحمت دارد؟ آن هم جلوی آنهمه آدم؟ در حدیث قدسی است: مومن از آخرین چیزی که می‌گذرد آبرویش است.

از مجاهدان وبلاگستان یاسر میردامادی می‌تواند یاسر احمد (ص) باشد. اکبر گنجی هم باید ابولهب باشد. اسمش را می‌گذاریم اکبر لهب. تبت یدا اکبر لهب و تب (نوبه). خلاصه اینکه برای همه جا هست. ریا نباشد برای خودم هم سهمی در نظر گرفته‌ام. انگشتان ناقصی دارم (گریه حضار) که آن را هم تقدیم می‌کنم و مقام تایپیست وحی‌های منزل به احمد (ص) را برای خودم کنار می‌گذارم. تعریف از خود نباشد در این کار استعداد هم دارم. هیچ بعید نیست نسبم به مرحوم ملعون عبدالله ابن سعد بن ابی سرح برسد که در این شغل شریف صاحب فن و ابداع بوده. ذیلا هم یک نمونه کار را می‌آورم که اگر قرار به استخدام در دستگاه نبوت احمد(ص) شد شایسته سالاری رعایت شود.

این سوره را سه زبانه پیشنهاد کرده‌ام که از طرف بالا عربی است و از طرف رسولش که در ایلینویز مکرمه رحل اقامت افکنده و اکثر انصار که در لندن منوره ساکنند انگلیسی است تا منکران فکر نکنند احمد امی ما آن‌گراجویتد است. یک مقداری هم فارسی دارد که عوام الناس فارسی‌زبان یک چیزی حالی‌شان شود.
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید:

بسم الخداوند الرحمان الرحمان

لیدیز اند جنتلمن


الف لام کاف یا × ان جی پی دابلیو × الاسلام الرحمانی × و ما ادراک الاسلام الرحمانی × ایت ایز وری گود اَند کایند × و کل الخیر و الخوبی و العرفان و الآزادی و الهنر و الرواداری و الحقوق البشر من الاسلام الرحمانی × اَند دِر ایز نات اِنی بد ثینگز این دِ الاسلام الرحمانی × قل اصلها الخوب و الجیگر × و قل اِوری‌بادی یقول الاسلام الرحمانی هَز سام پرابلمْ فهو لایعلم و لایفهم الاسلام الرحمانی اصلها × و هذا الخودش مدرک لذالک × بیکاز اِوری بادی یقول ایت هز سام پرابلم دِرفور هو لایفهم الاسلام الرحمانی الدرست و الحسابی × اند ایت ایز سِلف منطق × اصلها رحمت و المهربانی و الحقوق البشر و الفیمیزیم و الپرولاریزم و الهرمونیک و الدموکراسی و النیو تئولوژی و فی یک کلام کل های‌کلاس ثینگز فی کل العالم من المدارس العلمیه الی الیونیورسیتیز الغربیه × المومنین و المومنات آمن بالاسلام الرحمانی پرسانک چیکار کنیم فی التقابل مع السکولاریون × الذین یزادون اِوْری‌دیْ × الذین یقولون ایف در ایز نات پرابلم پس ما هذا الاسلام الطالبانیه و الفجایع الپاکستانیه و الانفجارات الاعراقیه و الحملات الاندونزیایه و الترورات المتعدده فی الیوروپ و الحکومت الدایناسورون فی العربستان السعودیه × و اضل از همه الجمهوریه الاسلامیه دَت وی آر تست ایت سی سال و ما دیدیم تحته و فوقه× ای تی سی × اعنی اِت‌سِت‌را × یعنی وغیره × قل وِن یو هَو دیسکاشن ویث هو الذین یُنکِرون الاسلام الرحمانی فینظر وِر یو آر × ایف یو آر فی الممالک المحروسه الاسلامیه بزنید فی دهانهم بسرعه البرق ضربه الشدیده بجرم الکفر و النفاق× و حتی اوری کوئسْشِن ایز توهین × و بعد بسپارید به ید السملون الغیورون فهم بلدون چکارون × بات ایف یو آر این یوروب اُر آمریکی اُر اُستریلی × والاستریلی هذا المکان الاکانگورو × و ماادراک الاکانگورو × آیت من برهان نظم و قوّتُها × ورمی‌جه دوپا دوپا × انی‌وِی × ایف یو آر این یوروب اُر آمریکی اُر اُستریلی × الوضع دیفرنت × هذا القبیل اعمال خطرناک × یمکن دِیْ دیپورت یو × اند کات یور اسکولارشیپ × بیکاز دیْ آر کافرون الابلهون × بل اضلهم سکولارون × خونهم مباحون × بات اسکولارشیپهم لذیذون و دارد الخوردنون × درفور دیسکاشن بدون کتک و دعوا ایز نیازون × پس ابتسموا و لیسِن تو وات دِیْ سِیْ × بعد قطارون ثلاث فرسنگ اسم فیلسوفون و کتابون و مکاتب متقدمون و متاخرون و اصلاحات کلام جدیدون × کمثل الهایدگر و الوحدت الوجود و والداروین و البرهان الصدیقین و الویتگنشتاین و الاهیات الجدید و الآکویناس و الکیرکه‌گور و الاپلنتینگا و التیلیخ و الخ × بیکاز یو هَوْ اینآف تایم و اسکولارشیپ فور خواندنون و حفظ کردنون این مقدارون از علوم غربیه برای همین روز مبادون × ایف دِیْ کانتینیو و کم آوردید × قولوا بالگردن الکج همین بود آزادی بیانی که می‌گفتین؟ × وی آر وری پور × الجمهوریه الاسلامیه وانتز تو کیل آس اند شما هم که از این ور سخت می‌گیرید × و الاسلام الرحمانی سوف پیروز × راست گفت هیوج اند گریت گاد ×

itanz.com
meemfe.wordpress.com


Share/Save/Bookmark

Recently by Mahmoud FarjamiCommentsDate
قصه‌ی قسمت
-
Jul 30, 2012
گلشیفته در قمارخانه
2
Jan 29, 2012
شرمندگی با صدای بلند
12
Jul 11, 2010
more from Mahmoud Farjami
 
Jahanshah Javid

Sadri

by Jahanshah Javid on

I enjoyed this lighthearted satire.

I am a big fan of Ahmad (and Mahmoud) Sadri. They have and will play an important part in understanding the role of religion in Iran as well as religious tolerance in the U.S.

Open-minded, far from dogma and just a couple of great human beings. You do not see many like them, unfortunately.


Kooshan

من نمیفهمم چرا

Kooshan


من نمیفهمم چرا همه میخوان با لغات قلمبه سلمبه ادبیاتشون رو به رخ ی سری
بی ادب مثل من بکشن! با باسه دیگه چرا به خاطر یه چندر غاز منیت اینقدر تو
کار خدا ایراد میگیرد!!! گیریم خدا خرتون رو تو این دنیا ۱۰۰ ساله
نگرفت....اون دنیا میلیون ساله رو چرا خرابش میکنین!!


divaneh

این را می گویند طنز

divaneh


الحق که باید گفت حد همین است سخندانی و زیبایی را. بنده که به مرحمت شما هنوز نیشم تا بناگوش باز است.

 یک مغلطه کار دیگری هم هست به اسم محمود صدری که ممکن است ابوبکر باشد و گاه گاه در همین تارنامه ادعای فیلسوفی می نماید و یک مشت حرفهای صد تا یک غاز و فرضیه های بند تنبانی سر هم می کند و دویست تا فیلسوف مربوط و نامربوط را برای اثبات فضل نداشته اش نام می برد و آخوندهای خرافاتی زمان صفوی را هم می زند قاطی آنها. سپس خوشنود از این ابراز فضل از جواب دادن به هر گونه پرسش و انتقاد خوانندگان پرهیز می کند و آن را به آخرت موکول می نماید. نمی دانم که ایشان و پیامبر جدید المبعوث خرشان را در یک آخور می بندند و یا این که اصلاَ هیچ ربطی به همدیگر ندارند


Fred

فوائد دنیوی و اخروی

Fred


طنز، خاصه از نوع ناب و تلخش بسی فوائد دنیوی و احیاناً اخروی دارد. دست مریزاد.

   پی نوشت، خوش میبود از داداش حضرت استادی که ایشان هم دستی در این فن شریف دارند یادی میکردید که او نیز از مدعیان است.