FICTION
Still dark. A rope and torn nails. Emptiness beneath steps. I’m innocent. Stares. Faceless women in black. The early morning of a summer of burning suns. My father pushes the crowd. The crowd is pushing me. I slip through the legs, hips and shoulders to find a gap. I rise and don’t reach. I walk and don’t move. I sit on the dusty road. Nothing happens. I am bored. I look for the green pebbles or blue. I want to make a wall around me. Half sky, half forest. But the world has only grey pebbles.
>>>
RAGHS
رقص شاهرخ مشکین قلم، کارین گونزالس و سحر دهقان حجت در سانفرانسیسکو
شاهرخ مشکین قلم دیگر به یک صاحب سبک در رقص تبدیل شده است. او با پیچ و تاب های تنیده شده در ضرب های موسیقی، حرکات نرم و چرخش های سماع گونه این قطعات را جان بخشید. کارین گونزالس بیشتر از حرکات فلامینگو و تپ دنس در رقص خود استفاده می کرد. این حرکات به زیبایی با ضرب های موسیقی ایرانی ترکیب شده بودند. او در نقش شیرین در قطعه "شیرین در خیال" حرکات ضربه ای فلامینگو را با چرخش و عشوه های صورت و حرکات چشم و ابرو در رقص ایرانی ترکیب کرد و نشان داد که رقصنده ای با تجربه و توانا است.
>>>
DANCE
Shahrokh Moshkin Ghalam’s performance in northern California
by
talieshah >>>
FILM
Iranian "CLOSE-UP" and Kurdish "YOL" among 150 Masterpieces of World Cinema
No ‘best’ lists can ever satisfy everyone. But Bernardo Bertolucci (
The Last Emperor, Last Tango in Paris) forewords this best selection - where he muses about his discovery of ‘Kamerasutra’: the magic and sensuality of the moving camera! Moreover, it is 150 films, not the traditional 100. Perhaps that additional 50 allowed the inclusion of some Asian gems like Ozu’s ‘I Was Born, But…’; Guney’s ‘Yol’; Kiarostami’s ‘Close-Up’ (though many would have preferred Kiarostami’s sublime ‘Through The Olive Trees’); and Tian Z’s ‘Horse Thief’
>>>
POETRY
Cheecks were red apples,
Smiles were on lips,
Big and rich, indeed
Eyes were by thousands
Upon a thousand;
Sheen of reverence
Pouring our of them.
>>>
STORY
بهش گفتم وقتی من هیجده سالم بود، عاشق زن چهل ساله شدی. وقتی چهل سالم بود عاشق زن شانزده ساله شدی. و تمام مدت مثل گربه پشت در اتاق می نشستم گوش می کردم. گوش می کردم به صدای خنده اش، گوش می کردم به گفتگوی تلفنی اش، گوش می کردم به راز و نیازهای عاشقانه اش که هر روز به یکی دل می بست. اگر یک نفر بود آدم می توانست عادت کند. ولی یک نفر که نبود. از همان روز اول زن دوست بود. یکی را دوست داشت چون پوستش سفید بود – مثل
هلو بود. یکی دیگر سیاه و با نمک بود. یکی دیگر موهای گندمی داشت. اون یکی
لوند و تو دل برو بود، و من حسودیم می شد.
>>>
BOOK
"The Iran Agenda": U.S. Policy and the Middle East Crisis.
Journalist Reese Erlich grew up in Los Angeles just south of UCLA. As a child he used to walk up Westwood Boulevard toward Westwood village, past a stockbroker's office and the Crest movie theater. At the time there was no Tehrangeles. The Westwood legal offices I visited last year to fix my Iranian passport mess used to house the ultra-right-wing John Birch Society. As an aborigine of sorts, Erlich has no grievances against the Iranians who have colonized the Westwood of his childhood. On the contrary, he seems to delight in the cultural upgrade.
>>>
POETRY
Do not torment me, oh wind
With your restless remembrance
Of menacing soft whispers
It is not fair to make be wander
Dancing in fantasies and illusions
On the faint melody of mercy
>>>
POETRY
چه کردم
از خستگی بی حوصلگی را گول زدم
از عاشقی بی تفاوتی را حاشا کردم
از غرور افسردگی را تحریم کردم
>>>
POETRY
زنی تا نیمه در خاک
می بارد بر سرش
باران سنگ ریزه نادانی
دست کودکی،
به زیر چرخ های کامیون شریعت می رود
تا ندزدد گرده نانی
>>>
POETRY
بود يكی روزی و يكّی نبود
غیرِ خداوند نبودی وجود
حاَكمِ یك كشورِ بی بام و بَر
قدرت بی حد و نصابیش بود
در عوضِ عدل و بجای سخا،
بر همگان ظلم بكرد و حدود
آن ستم و شتم نه تنها به عام
بلكه به خاصان و مهان مینمود
>>>
STORY
هیچ وقت شکایت نمی کرد که آخر چقدر مهمان داری – خسته شدم – این چه زندگی یست. هیچوقت صداش درنیآمد. هیچ وقت نق نزد تا روزی که مریض شد. دیوانه شد. از آن به بعد، کارهای عجیب و غریب می کرد. یا ساکت می نشست و ساعت ها به دیوار نگاه می کرد یا جیغ می کشید و همه چیز را پرت می کرد، می زد می شکست. یا لباس هاش رو می کند و برهنه وسط اتاق می نشست. یا می خندید، می چرخید و می چرخید تا خسته بشود و خودش را رو زمین پرتاب می کرد. ولی هنوز نماز می خواند.
>>>
POETRY
On the ruins of Babylon
They howl an old vengeance
As pride and valor;
After having marched
Over a Euphrates of blood
To reside in a den in the Hanging Gardens
Than a nest in a heart.
>>>
WAR
1950's comic book connection to current Iran-U.S. crisis not far-fetched
by
Darius Kadivar >>>
COMIC BOOK
1950's comic book connection to current Iran-U.S. crisis not far-fetched
Comic Book of the 1950’s T-Man #3 "Death Trap in Iran!" highlights Cold War Paranoia I finally managed to find the comic book on ebay and decided to share it with you readers so that you can make up your own opinion. It should be added that this comic book hero which preceded Ian Fleming’s James Bond Franchise or the TV hit Mission Impossible ( which was partly directed by our Talented Iranian compatriot Reza Badiyi did not just operate in Iran, but a little everywhere in the so-called “Communist Infested World” or “Third World Dictatorships” in the views of the Free World public opinion of the Time.
>>>
OPENING
"Benedictus": Opening night and post-show reception
by
Lalé Welsh >>>