SEPARATION

 خردگرائی در مقابل احساس گرائی

جدائی نادر از سیمین رو در روئی کهنه و نو

15-Jun-2012 (4 comments)
به نظر می رسد که موضوع اصلی در این فیلم، رو در روئی کهنه و نو؛ سنّت و نوگرائی و سرانجام خرد و اندیشه در مقابل احساس باشد. تمام تراژدی از آنجا شروع می شود که نادر کهنه گرائی، سنّت و احساس را بر خرد گرائی و نو اندیشی برتری می دهد و پدرش را بجای همسر و دخترش انتخاب می کند. پدر پیر مبتلا به فراموشی در این فیلم، نمایندۀ سنّت، کهنه گرائی و احساس است>>>

SAUDI

سخن از جانب ما می‌‌گویی!

واکنش به اعدام تعدادی از اتباع ایران در عربستان سعودی

13-Jun-2012 (17 comments)
وقتی آقای مهمانپرست، عربستان سعودی را به دلیل محروم کردن اعدامیان ایرانی از حق گرفتن وکیل و‌ داشتن مترجم تخطئه می‌‌کند آیا نمی‌‌داند که از جانب رژیمی سخن می‌‌گوید که در طول حیات سی و سه ساله خود ده ها هزار نفر را پس از محاکمه در دادگاه‌‌هایی فاقد حد اقل شرایط یک محاکمه عادلانه و از جمله حق انتخاب وکیل اعدام کرده است>>>

IDEAS

از اسلام‌گرائی تا ایران‌ستیزی

پس از انقلاب ۵۷ اسلام سیاسی با تمام توان به جنگ ملیت ایرانی رفت

13-Jun-2012 (11 comments)
چه از نظر تاریخی و چه به لحاظ منطقی، حس هویت ملی، و نه دینی، شرط بنیادی تحقق دموکراسی و حاکمیت باثبات در جهان امروز است. کشمکش اصلی در ایران در واقع رویاروئی اسلام‌گرائی با ملی‌گرائی است. ملی‌گرائی یعنی اینکه همه‌ی ایرانیان برابرند و هیچ مذهب یا قومی هیچ حق ویژه‌ای ندارد>>>

POETRY

ویروس اسلام
13-Jun-2012
ویروسهای رایانه‌ای
سلاحهای نرمه‌ریز
ویروسهای جدید
دنباله ویروسهای قدیمی
ویروسهای ذهنی >>>

همبستگی

آزادی

ترانه های رهایی برای ایران

12-Jun-2012 (4 comments)
...>>>

TRIAL

در جستجوي عدالت

محاکمه جمهوری اسلامی ایران, لندن ١٨ تا٢٢ ژوئن ۲٠١٢

11-Jun-2012 (54 comments)
یک تیم بین المللی حقوقی، متشکل از سرشناس ترین و مجرب ترین حقوقدانان بین المللی و ایرانی این دادگاه مردمی را سازماندهی کرده و با دعوت از شخصیت های حقوقی و غیرحقوقی و قضات سرشناس جهانی همراه با یک تیم دادستانی متشکل از هشت حقوقدان ایرانی و غیرایرانی به سرپرستی پرفسور پیام اخوان و سیر جفری نایس، آن را برگزار می کنند>>>

FUND

هزینه اتحاد ماهی پنج دلار است

بیایید صندوقی بوجود آوریم

11-Jun-2012 (18 comments)
اگر به این امید باشیم که گروهی کار و زندگی شان را ول کرده و بدون هیچ پشتوانه ای به دنبال اتحاد ایرانیان و بوجود آوردن سازمانی برای چنین تشکلی باشند تنها خود را گول زده ایم. چنین امری بدون پشتوانۀ مالی امکان ناپذیر است. بیایید اول آن پشتوانۀ مالی را بوجود آوریم. بیایید صندوقی بوجود آوریم که نیروی محرکه بوجود آوردن چنین تشکلی شود>>>

POETRY

شبانه های تلخ
11-Jun-2012 (one comment)
من اینک غنچه‌ی خشک بهارم
نوید مرده‌ای بر شاخسارم
جنون احتضارم در شب مرگ
جنین سقط مام روزگارم >>>

PROSTITUTION

به سایت رسمی شهر نو خوش امدید!

زیر پوست شهر: در ایران چه میگذرد؟

10-Jun-2012 (5 comments)
"تن ما" از همان اوایل انقلاب دیگر از آن ما نبود که بر آن هرچه میخواستیم بپوشانیم و یا با آن هر آنچه را که مایل بودیم بکنیم. "تن ما" به نماد سیاسی بدل شد که همواره در معادلات فدرت آفایان نقش زنده ای را بازی کرده است. "تن ما" در خلوت از آن مردان شد، خواسته و ناخواسته و در اجتماع از آن سیاست ورزان روز. اما ما با این تن چه کردیم مسئله ایست که باید خودمان به آن پاسخ دهیم و با آن کنار ائیم>>>

ARTEMISIA

آرتمیسیا

زنی نقاش در دوران رنسانس

10-Jun-2012 (one comment)
نمایشگاه تابلوهای آرتمیسیا را در موزه مایول از دست ندهید. این نمایشگاه از آثار آرتمیسیا ژانتیلسچی، زنی نقاش در ایتالیای دوران رنسانس است. آرتمیسیا را از لحاظ سنی می توان دختر داوینچی تلقی کرد، لئوناردو فرزندی نداشت اما آرتمیسیا می توانست از لحاظ سنی دختر او باشد. >>>

HILA

بیدار شو
10-Jun-2012 (one comment)
تو در کدام قفسی
که چون موشی در اختفا،
چرخش مدور زندگی را
بی هدف تکرار می کنی؟
>>>

NAJAFI

پدیده شاهین نجفی ماندنی است

راهی اگر وجود دارد توصیه به مؤمنان است که سعه صدر پیدا کنند و تحمل و تساهل را پیشه گیرند

08-Jun-2012 (8 comments)
آقای سروش باید بپذیرد که اگر نجفی و نجفی‌‌ها زبان تند و درشتی را در بیان دردهای اجتماعی خود به کار می‌‌گیرند دقیقا به دلیل ستم دردناکی است که از ناحیه دین‌مداران حکومتی بیش از سه دهه بر آنان و هم‌نسلان آنان رفته و آنان را کشته و زجردیده و یا بی‌‌خانمان و آواره کرده است. وقتی خدا این افراد را قابل ملامت نمی‌‌داند، نواندیشان مذهبی چگونه آنان را در ردیف آخوندهای جنایت‌‌پیشه و به قول آقای سروش «فقیهان کافرخوار» بنشانند؟>>>

TOLERANCE

چه کسی اسلام‌ستیز است؟

مسلمانان یا کافران؟

08-Jun-2012 (10 comments)
اینکه آیا اهانتی صورت گرفته یا نه در نهایت به احساس اهانت‌شونده برمی‌گردد تا گفتار اهانت‌‌کننده. از آنجا که مردم مذهبی معمولاً استعداد عجیبی در جریحه‌دارشدن احساسات از خود نشان می‌دهند، نقد مذهب بدون اهانت به مقدسات برخی از دینداران تقریباً نا‌ممکن است. در یک جامعه‌ی آزاد همه‌ی باورها نقدپذیر و شوخی‌پذیرند و توهین تنها در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی معنا می‌دهد نه در مورد عقاید.>>>

?

حقايق پشت پرده تاريخ ايرانزمين

وسيرى در ناشناخته هاى ادبيات فارسى

07-Jun-2012 (3 comments)
اولا ما در زبان فارسى حرف ث را زياد استفاده نميکنيم، ثانيا ميتوان ثابت کرد که نه تنها ثريا خانوم چاق و چله اهل ثواب کردن نيست و از بخشش و کمک به مردم بى بضاعت اکراه دارد بلکه پول و ثروتش را هر ثانيه در دفتر ثبت ميکند مبادا يک ريال جابجا شود>>>

INSULT

ای کوته آستینان تا کی دراز دستی؟

تمسخر کردن و نام بزرگان را بزشتی بردن، رذیلت است ولو آزادانه انجام شود

04-Jun-2012 (121 comments)
روی سخن با کسانیست که جرعه صحبت را به حرمت نمی نوشند و شرط ادب را در محضر خرد نگه نمی دارند و دین ورزان را به تازیانه تحقیر می رانند و دامن بزرگان دین را به لکه اهانت می آلایند. روی سخن با دین ستیزانی است که بنام نقد اهانت و نفرت می پراکنند و رقم مغلطه بر دفتر دانش میکشند و سر حق بر ورق شعبده ملحق میکنند>>>

FACEBOOK